Štvrtok, 05 apríl 2018
Skúter PCX 125 v modelovom ročníku 2018 prešiel celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Má nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Tiež ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.
Honda PCX125 bola uvedená v roku 2010 a doteraz sa jej predalo v Európe viac ako 140 000 kusov. Má výrazný moderný dizajn, ktorý umožňuje elegantne zapadnúť do mestského životného štýlu. Vďaka kompaktným rozmerom si dokáže ľahko nájsť cestu v rušnej premávke a bez problémov aj parkovať.
Jazdná pozícia, úložný priestor pod sedadlom pre plnohodnotnú prilbu a celková kvalita zaisťujú vysokú úroveň pohodlia jazdca, z čoho vyplýva aj názov PCX –Personal Comfort. Je tu aj vynikajúci pomer hodnoty a nákladov tak pri nákupe ako aj počas životnosti.
V roku 2010 bol model PCX prvým jednostopovým vozidlom v Európe s technológiou vypínania motora pri voľnobehu. O dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe, ktorý dostal mimoriadne výkonný zdokonalený motor Smart Power (eSP) Honda. V roku 2016 spĺňal emisnú normu EURO 4 a teraz v roku 2018 bola konštrukcia modelu PCX 125 výrazne prepracovaná. Navyše má úplne nový podvozok a motor s vyšším výkonom.
Modernizácia dodáva pre model 2018 väčšiu príťažlivosť. Ale aj praktickosť, väčšiu voľnosť pohybu pre jazdca, skúter má väčší odkladací priestor pod sedadlom a jasné LCD prístroje, ktoré ladia s prednými a zadnými LED svetlami.
Nový dvojitý oceľový rám zaisťuje agilitu modelu PCX v meste a súčasne vylepšuje jeho jazdné vlastnosti. Prepracované kolesá šetria hmotnosť a majú obuté väčšie pneumatiky. Tlmiče sú vybavené trojstupňovými pružinami a majú predĺženú dráhu pohybu.
Výška sedadla sa zväčšila o 4 mm na 764 mm. Stroj je stále dobre ovládateľný s "rozkročenou" výškou 540 mm. Nová karoséria umožnila predĺženie podlahy dopredu, čím sa vytvoril väčší priestor na nohy. Vnútorný objem úložného priestoru pod sedadlom sa zvýšil o 1 liter na 28 litrov. Zmestí sa doň plnohodnotná prilba.
Stredová konzola má nový dizajn a všetky informácie sa zobrazujú prehľadne v ľahko čitateľnom formáte. Na inverznom LCD displeji sa zobrazuje rýchlosť, a dostupné sú aj informácie, ako celkovo prejdené kilometre, denné počítadlo kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, priemerná spotreba paliva a indikátor vypnutia motora pri voľnobehu.
Kvapalinou chladený dvojvalcový motor s objemom 125 cm3 a rozvodom SOHC, je kompaktný, trvanlivý a dostatočne výkonný, má tichý a hladký chod a zníženú produkciu CO2. Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 9 kW/12 k pri 8500 ot/min, maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5000 ot/min. Spotreba 2,1 l/100 km bez vypínania motora pri voľnom behu.
Model PCX125 2018 bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: biela, čierna, sivá a červená. Cenu modernizovaného skútra PCX 125 Honda v tlačovej správe nezverejnila.
Autor: J. Goldberger