Sobota, 19 marec 2016
Honda už pred rokom predstavila Ženeve v európskej premiére hybridný superšport druhej generácie NSX. Aj keď sa uvažovalo, že sériová výroba nového modelu sa začne v roku 2015, je z toho až tohtoročný apríl. Kde inde ako v USA, v novom závode spoločnosti Honda v Marysville v štáte Ohio. K zákazníkom sa nová Honda NSX dostane na jeseň tohto roku.
V americkom Ohio spustí výrobu nového modelu nový výrobný závod Performance Manufacturing Centre (PMC), ktorý Honda postavila výlučne na výrobu najnovšieho modelu NSX. Základnou úlohou tohto závodu je výroba malých sérií špeciálnych vozidiel. Spĺňa požiadavky na kombináciu vysokokvalitného spracovania novej generácie a kvality novými prístupmi ku konštrukcii, lakovaniu, montáže a kontrole kvality.
Model NSX sa bude celý vyrábať výlučne v závode PMC, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na jedinečnú karosériu vozidla NSX pozostávajúcu z viacerých materiálov a jeho priestorovú konštrukciu spevnenú hliníkom. V závode v Ohio bude pracovať približne 100 spolupracovníkov.
"Všetko inovatívne zmýšľanie a tvrdá práca, ktorú sme vynaložili na vybudovanie tohto supermoderného výrobného závodu, splnilo náš cieľ skonštruovať superauto v Amerike," povedal hlavný vedúci inžinier projektu závodu PMC Clement D' Souza, ktorý riadil budovanie závodu.
Športové kupé NSX dosiahne 100 km/h tesne za hranicou troch sekúnd a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Vďačí za to zážihovému motoru V6 s objemom 3,5 litra, ktorý je pred zadnou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy cez 9stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Dosahuje výkon 503 k (373 kW) v rozsahu 6500 až 7500 otáčok za minútu a 550 Nm od 2000 do 6000 otáčok. Pomáhajú mu aj tri elektromotory, jeden je vzadu pri jednotke V6 (má 35 kW a 148 Nm) a dva vpredu (každá má 27 kW a 73 Nm), ktorú poháňajú kolesá prednej nápravy. Celkový výkon Hondy NSX je potom 582 k (428 kW).
Honda vystavovala v Ženeve svoj superšport NSX aj tento rok. Tu prezradila aj cenu tohto modelu, ktorá nebude nízka. V Nemecku to má byť tesne pod hranicou 182 tisíc eur, čo by kupujúcemu stačilo napríklad na Porsche 911 GT a navyše by mohol ísť ešte aj na celkom slušnú dovolenku. Podobne lacnejší je aj superšport od Audi, model R8.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor