Štvrtok, 21 január 2010
Honda po odchode z formuly 1 má nový pretekársky špeciál HSV-010 GT. Zúčastní sa s ním domáceho majstrovského seriálu Super GT v kategórii GT500, a to už s najväčšou pravdepodobnosťou v tomto roku. Žeby nový špeciál bol náhradou za pôvodne zamýšľaný superšport s desaťvalcovým vidlicovým motorom, ktorý mal podľa plánov Hondy nahradiť slávny model NSX?
Nový špeciál HSV-010 GT vyzerá úžasne a je každým cólom športový. Poháňa ho kvapalinou chladený nepreplňovaný vidlicový osemvalec (so suchou kľukovou skriňou) s elektronicky riadeným vstrekovaním. Pri vŕtaní 93 mm a zdvihu 62,5 mm zdvihový objem činí 3397 cm³, dosahuje najvyšší výkon 500 koní a krútiaci moment 392 Nm. Konštruktéri ho umiestnili pozdĺžne pred zadnú nápravu. Prenos sily na kolesá sa deje prostredníctvom sekvenčnej prevodovky s radením pádlami pod volantom. Riadenie je hrebeňové s elektrickým posilňovačom.
Pretekársky špeciál má vzdialenosť medzi nápravami 2700 mm, je dlhý 4675 mm, široký 2000 mm a výšku výrobca nezverejnil. Vážiť by mal minimálne 1100 kg. Zavesenie kolies vpredu je na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sa uvádza skrutná tyč. Brzdy hydraulické, na všetkých kolesách kotúčové s vnútorným chladením a obutie vpredu 330/40 R 18, vzadu 330/45 R17.
Technické údaje Hondy HSV-010 GT
Rozmery, hmotnosť | Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4675/2000/(nezverejnená) |
Rázvor (mm) | 2700 | |
Hmotnosť (kg) | Min. 1100 | |
Motor | Označenie motora | HR10EG |
Usporiadanie | V8 s atmosfér. plnením, vodou chladený | |
Uhol rozovretia valcov | 90° | |
Rozvod | DOHC: 4 ventily na valec | |
Zdvihový objem (cm³) | 3397 | |
Vŕtanie / zdvih (mm) | 93,0 / 62,5 | |
Stupeň kompresie | (nezverejnený) | |
Maximálny výkon kW [k] | Minimálne. 370 [500] podľa prevedenia | |
Max. krút. mom. (Nm) | Minimálne. 392 [40,0] podľa prevedenia | |
Škrtiaca klapka | Mechanicky ovládaná | |
Palivový systém | Elektr. riad. vstrekovanie Honda PGM-FI | |
Palivo | Benzín | |
Mazanie | So suchou kľukovou skriňou | |
Prevodovka, riadenie a podvozok | Prevodovka | Sekvenčná |
Radenie | Páčky pod volantom | |
Radenie | Hrebeňové s elektrickým posilňovačom | |
Pneumatiky p/z | 330/40R18 - 330/45R17 | |
Brzdy | Hydraulické, vzduchom chladené | |
Zavesenie kolies vpredu | Dvojitý lichobežník | |
Zavesenie kolies vzadu | Skrutná tyč |
Foto: Honda