Pondelok, 27 január 2020
Honda odhalila na nedávnom tokijskom autosalóne po prvý raz modernizovaný ostrý hatchback Civic Type R so zmeneným exteriérom a technickými inováciami. Omladila aj model NSX.
Omladený Civic Type R sa predstavil s trochu zväčšenou maskou chladiča a v novom odtieni modrej farby Boost Blue, ktorý je teraz vyhradený výhradne pre Civic Type R. Nechýba ani výrazný spojler, o ktorom sa viedla v Honde polemika, či ho modernizovanému modelu ponechať.
Väčšie zmeny sa na ostrom Civicu Type R udiali na podvozku. Napríklad dostal úplne nové pre tento model vyvinuté dvojdielne kotúčové brzdy vrátane vylepšených brzdových doštičiek. Majú sa pričiniť o výrazne vylepšenie brzdenia a menšie vädnutie bŕzd pri brzdení vo vysokých rýchlostiach.
Prepracované je aj nastavenie tlmičov pruženia, ktoré má prispieť k väčšiemu komfortu na bežných cestách. Na zadnej náprave dostal nový Type R tuhšie silentbloky, ktorých úlohou je zlepšiť priľnavosť pri vysokých rýchlostiach na pretekárskom okruhu a zlepšiť odozvu riadenia.
Okrem zmien na exteriéri a podvozku má nový Type R modernizovaný aj interiér. Volant je čalúnený Alcantarou a nový dizajn dostala hlavica radiacej páky. Radenie ňou má mať kratšie dráhy.
Pohonnou jednotkou je naďalej štvorvalcový preplňovaný dvojliter s najvyšším výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Prenos na poháňané zadné kolesá obstaráva šesťstupňová prevodovka s manuálnym radením. Samozrejmosťou je samosvorný diferenciál. Nezmenené sú jazdné režimy Comfort, Sport a +R, pri ktorých sa upravuje odozva pridávania plynu, tuhosť riadenia a tvrdosť podvozku.
Honda modernizovala aj model NSX. Dostal okrem iného žltú farbu Indy Yellow Pearl II známu zo starších modelov NSX a S2000.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda