Piatok, 21 jún 2019
Honda pred necelými dvoma rokmi predstavila na autosalóne v Ženeve štúdiu elektrického automobilu. Teraz japonský výrobca prikladá k svojmu budúceho elektromobilu nové už konkrétne technické podrobnosti.
To, že pôjde o model s pohonom zadných kolies, bolo známe už v Ženeve. Aj to, že rozloženie hmotnosti na nápravy bude 50:50, teda najideálnejšie. V tlačovej správe o pripravovanom elektromobile Honda uvádza, že jeho podvozok je optimalizovaný pre agilitu malého automobilu novej generácie v mestskom prostredí.
Pri návrhu hnacieho ústrojenstva elektromobilu Honda e sa do úvahy bralo to, aby prvý elektrický automobil japonskej značky mal maximálna účinnosť a využiteľnosť. K tomu poslúži aj účinná technológia akumulátora s rýchlym nabíjaním. Ale aj čistý aerodynamický štýl, vďaka ktorému bude toto nové EV výnimočné z hľadiska využitia pri pravidelnej dochádzke do práce.
Už pri ženevskej premiére upútal predstavovaný koncept okrem veľmi sympatického retrodizajnu aj jedinečnou a veľmi jednoduchou prístrojovou doskou. Teraz vo svojej správe Honda pridáva, že nový elektromobil ponúkne aj skvelé jazdné vlastnosti a zážitky z jazdy. Vo veľkej miere vďačí zato zdroju pohonu, lítium-iontovým akumulátorom s kapacitou až 35,5 kWh umiestneným pod podlahou medzi nápravami. Výkon sa z elektromotora s vysokým krútiacim momentom prenáša cez zadné kolesá.
Nový kompaktný elektrický automobil Honda e je prvým automobilom od spoločnosti Honda, ktorý je postavený na špeciálnej EV platforme, navrhnutej od základu tak, aby poskytovala vynikajúcu jazdnú dynamiku. Pri vývoji platformy Honda e sa kládol dôraz na mestské prostredie.
Okrem štandardného dobíjania bude možné aj rýchlonabíjanie, ktoré doplní z nuly na kapacitu 80 % za 30 minút. Pri dojazde vyše 200 km na jedno nabitie je schopnosť rýchlonabíjania pokročilého hnacieho ústrojenstva dobrá správa pri využiteľnosti napríklad pre každodenné dochádzanie do práce.
V sériovej podobe ako prototyp sa akumulátorový automobil spoločnosti Honda predstavil na ženevskom autosalóne 2019. Jeho sériová výroba sa má začať v priebehu tohto roka. O novú Hondu e, ktorá by mohla byť hitom trhu, už prejavilo záujem 28 000 potenciálnych zákazníkov.
Autor: J. Goldberger