Štvrtok, 18 august 2016
Prvá komplexná modernizácia modelu CRF450R po ôsmych rokoch prichádza s motorom inšpirovaným modelmi HRC. Nová Honda má o 11 % vyšší maximálny výkon a vyšší krútiaci moment v celom rozsahu otáčok.
Nový motokrosový model CRF450R má aj úplne nový hliníkový rám siedmej generácie s novou geometriou podvozka, nižším ťažiskom a "továrenskou" 49 mm pretekárskou prednou vidlicou Showa s oceľovými pružinami. Novinkou na novom stroji sú aj titánová nádrž, hladké a aerodynamicky tvarované plasty či voliteľný elektrický štartér.
Honda CRF450R je už od svojho predstavenia v roku 2002 považovaná za etalón vo svojej kategórii. Vyniká vyváženosťou, disponuje motorom s nekompromisným výkonom a podvozok umožňuje jazdcom všetkých úrovní naplno využiť jej výkon. Z pohľadu jazdca, tak amatérskeho nadšenca ako aj profesionálneho pretekára, ponúka tento stroj vždy plnú kontrolu a poteší svojou odolnosťou a dlhou životnosť.
Model CRF450R Honda neustále vyvíjala, pričom každé vylepšenie vychádzalo zo skúseností získaných tímami značky Honda v motokrosových pretekoch. V priebehu ostatných ôsmich rokov bol model CRF450R vybrúsený do jedného z najlepších strojov pripravených pre preteky.
Pre rok 2017 namiesto evolučných zmien má nový motokrosový špeciál Honda revolučné zmeny. Najobľúbenejší európsky open-class motokrosový stroj prichádza v úplne novej verzii, s výrazne posilneným motorom, lepším sedením v teréne a s lepšou ovládateľnosťou vďaka úplne prepracovanému podvozku. Ponúka nový zážitok z jazdy a je oveľa rýchlejší.
Motor CRF450R má zdvihový objem 449 cm³ a oproti svojmu predchodcovi disponuje o 11 % vyšším maximálnym výkonom. Porovnanie kriviek výkonu a krútiaceho momentu na modeloch 2016 a 2017 predstavuje nárast výkonu dosiahnutý novým konštrukčným riešením: motor je silnejší vo všetkých oblastiach, najmä však v stredných a vysokých otáčkach, kde je zrejmý výrazný nárast otáčok i maximálneho výkonu.
Nová Honda CRF450R sa do predaja má dostať po lete tohto roku a objednať si ju záujemcovia budú môcť aj na Slovensku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda