Honda CR-V: vynovená, modernizovaná

Pondelok, 11 január 2010

Iba tri roky po uvedení Hondy CR-V druhej generácie prichádza japonský výrobca pre modelový rok 2010 s modernizáciou aktuálneho modelu. Dotkla sa miernych úprav vonkajšieho vzhľadu i interiéru, najviac však pohonných jednotiek – benzínovej i turbodieselovej, ktorým pribudol výkon a zároveň obe spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Honda CR-V

Aktuálny model Hondy CR-V patril nielen v Európe ale aj u nás k populárnym SUV. Vďaka výborným motorom, veľmi dobrým jazdným vlastnostiam, pohodliu a komfortnému interiéru, nízkym prevádzkovým nákladom, bezporuchovej prevádzke a bohatej výbave už v základnej verzii i celkovej kvalite sa Honda CR-V stala aj u nás jedným z najpredávanejších SUV. Za posledné tri roky sa na Slovensku predalo 1550 kusov aktuálnej generácie Hondy CR-V.

Koncom roku 2009 prišiel na trh facelift Hondy CR-V. Zmeny sa dotkli exteriéru i interiéru. Hlavnou novinkou je nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, ktorý možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou. CR-V je po modernizácii výkonnejšia, mohutnejšia, komfortnejšia, ale aj bohatšia o novú výbavu a príslušenstvo.

V porovnaní s odchádzajúcou aktuálnou verziou pôsobí nová CR-V omnoho kompaktnejšie, stabilnejšie a tiež dominantnejšie. Tento efekt sa dosiahol prepracovaním niekoľkých častí karosérie. Ide konkrétne o oba nárazníky, prednú kapotu a chladič, zmenený dizajn kolies a nové koncovky výfuku. Šírka a výška auta, ako aj rázvor kolies zostali nezmenené. Zväčšila sa však celková dĺžka použitím nových mohutnejších nárazníkov, a to o 45 mm.

Drobnými úpravami prešiel aj interiér, ktorý teraz môže byť v čiernej alebo svetlej farbe, vo verzii Executive a Top Executive v koženom vyhotovení. Nájdeme tu aj nové kľučky dverí a nové farby dekorov interiéru. Nové je aj autorádio, širšie lakťové opierky, samostmievacie spätné zrkadlo, USB konektor, hliníkové lišty na prahoch dverí a batožinového priestoru. Účelom zmien bolo priblížiť sa luxusu a pohodliu osobného Accordu pri zachovaní pocitu robustnosti SUV. Sklápanie spätného zrkadla pri zaradení spiatočky je funkcia známa z modelov Accord a Legend.

Honda CR-V
Interiér CR-V v svetlobéžovej farbe a v koženom vyhotovení pôsobí veľmi decentne

Honda CR-V môže mať pod kapotou niektorú z dvoch motorových jednotiek. Benzínová 2,0 i-VTEC prešla drobnými úpravami, má zvýšený výkon 150 koní pri 6200 otáčkach a krútiaci moment 192 Nm pri 4200 otáčkach a spĺňa emisné požiadavky Euro 5. S ním dosiahne CR-V rýchlosť 190 km/h a kombinovaná spotreba činí 8,2 l/100 km.

Druhou jednotkou je nový turbodiesel 2,2 i-DTEC (starší mal označenie i-CTDi), tiež s výkonom 150 k/4000 ot (+ 10 k), ale s najvyšším krútiacim momentom 350 Nm (+ 10 Nm) pri 2000-2750 otáčkach. Dosiahnutá najvyššia rýchlosť je 190 km/h a kombinovaná spotreba 6,5 l/100 km. K obom motorom sa dodáva 6stupňový manuál alebo 5stupňový automat od Hondy.

Nový turbodiesel i-DTEC používa systém Common rail tretej generácie (Bosch), piezoelektrické vstrekovače s tlakom až 1800 barov, viacfázové vstrekovanie paliva, štandardne je vybavený filtrom pevných častíc DPF, vodou chladený systém EGR má medzichladič a tzv. bypass systém a vodou chladené turbodúchadlo je s premenlivou geometriou lopatiek.

Honda CR-V
Karoséria modelového ročníka 2010 Hondy CR-V prešla len menšími úpravami vzhľadu

Komfort a jazdné vlastnosti boli docielené mnohými úpravami, napríklad optimalizáciou tretieho prevodového pomeru v manuálnej prevodovke, zlepšená je akcelerácia dieselového motora, zmenená je aj geometria náprav pre lepšie vedenie pri priamej jazde. Modifikované sú predné tlmiče a upravené uloženie zadnej nápravy. Všetky zmeny znamenajú vyšší jazdný komfort.

Zdokonalené je aj odhlučnenie kabíny a zredukovaný aerodynamický hluk od spätných zrkadiel. V kabíne je nižší hluk o päť 5 decibelov.

Novou u Hondy CR-V je výbava S, ďalšie štyri sú Style, Elegance, Exucutive a Top Executive. Ceny zostávajú rovnaké, ako mal doterajší model, pričom výbava je bohatšia. Najmenej pri kúpe zaplatíme za CR-V s benzínovým motorom 2,0 i-VTEC/150 k so 6stupňovým manuálom vo výbave S – 22 950 eur (691 391 Sk) a najlacnejší turbodiesel 2,2 i-DTEC/150 k vo výbave Style vyjde na 26 200 eur (789 301 Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.