Štvrtok, 03 november 2016
Japonská Honda Charity s pohonom na vodíkové palivové články prešla na jednu nádrž vodíka 589 kilometrov. Je to viac o vyše 80 kilometrov ako dosahuje americká Tesla Model S.
Japonci dosiahli tento výsledok merania spotreby, resp. dojazdu podľa americkej metodiky EPA. Model Clarity Fuel Cell prešiel 366 míľ (589 km) a dosiahol jednotkovú palivovú účinnosť 68 míľ/galón (28,9 km/l). Je to najviac medzi všetkými elektrickými vozidlami bez spaľovacieho motora vrátane vozidiel na palivové články a vozidiel na elektrický pohon v rámci USA.
Honda Clarity Fuel Cell je prvým automobilom na palivové články, ktorého celá hnacia jednotka sa nachádza v jednom priestore, pod kapotou. Honda zmenšila veľkosť sústavy palivových článkov o 33 percent a zároveň zvýšila hustotu energie o 60 percent v porovnaní s modelom Honda FCX Clarity. Vďaka kompaktnej sústave palivových článkov a integrovanej pohonnej jednotke dokáže model Clarity Fuel Cell ponúknuť priestrannejšiu kabínu pre päť osôb.
V Európe sa model Honda Clarity Feuel Cell dostane na obmedzený počet európskych trhov v rámci programu HyFive, ktorého cieľom je propagácia vývoja, využívania a životaschopnosti infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc.
Prvé kusy modelu Honda Clarity Fuel Cell majú doraziť do Európy v závere tohto roka.
Autor: janGold