Streda, 01 október 2014
Honda predstaví v Paríži už zajtra dlho očakávaný Civic Type-R. Ani teraz to však ešte nebude produkčný model ani, ale stále iba koncept, teraz označený ako Type-R Concept II. Honda novému Type-R predpovedá výnimočný výkon, vraj aj pri porovnávaní s modelmi radu Type-R ako Civic, Integra, Accord či NSX.
Výkon preplňovaného motora 2,0 i-VTEC modelu Type-R novej generácie má byť vyšší ako 280 koní. To oficiálne. Hovorí sa však, že bude cez 300 koní. Okrem vyšších parametrov motora sľubuje Honda aj jeho lepší zvukový prejav, čo športovo naklonených nadšencov poteší ešte viac.
Nový Type-R bude mať vysokootáčkový motor s červeným poľom od 7000 ot/min, ktorý Honda kombinuje s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou s krátkou a presnou dráhou radenia, ktorá sa ovláda ručne.
Nový Type-R má prísť na trh v lete budúceho roku. Príde aj s úplne novým jazdným režimom +R pre ešte vzrušujúcejší športový zážitok z jazdy. Systém bude vodič aktivovať tlačidlom na boku volantu a jeho úlohou je "premapovať" motor a zostriť jeho reakcie.
Zároveň systém +R zmení nastavenie charakteristiky adaptívnych tlmičov pruženia a nastavenie posilňovača riadenia. Systém tak umožní jazdiť so Civicom Type-R ako s bežným autom, ale chýbať mu nebude schopnosť ostrého jazdenie na pretekárskych okruhoch.
Športový Civic Type-R bude mať modifikované zavesenie kolies "steer axis" (typ McPherson s pridanými "rajdovými" čapmi). Tento typ bude minimalizovať známe prenášanie krútiaceho momentu na volant pri prudkej akcelerácii a vytočených kolesách, čím sa zároveň dosiahne lepšia trakcia.
Zmienka o dizajne: Hasshi-san, šéf projektu Civic Type R zdôraznil, že dizajn bude oveľa príťažlivejší ako nový vysokovýkonný motor pod kapotou. Nový model Civic Type R je pravé auto pilotov, hodné slávneho červeného znaku H. O motore sa vyjadril: Motor v novom Type-R nemá medzi motormi ostatných modelov Type R konkurenciu v zmysle čistého výkonu, krútiaceho momentu a agility motora. Takže je na čo sa tešiť.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda