Štvrtok, 17 august 2017
Honda sa hlási o slovo v diskusii o opodstatnenosti dieselových motorov, či ich vyradení z používania, ktoré šíria najmä politici. Príspevkom Hondy do tejto diskusie je nový značne modernizovaný turbodiesel 1,6 i-DTEC. Civic s novým motorom príde do predaja v marci 2018.
Nový turbodiesel má rovnaké parametre ako súčasný, ale výrazné vylepšenia. Motor 1,6 i-DTEC má teda výkon 120 koní a krútiaci moment 300 Nm. Mnoho jeho komponentov prešlo kompletným prepracovaním a modernizáciou.
Honda si od nového modernizovaného motora sľubuje vynikajúce previazanosť výkonu a hospodárnosti premávky. Za vyššiu úspornosť vďačí novému výfukovému systému a ďalším modernizáciám s cieľom maximalizovať výkonnosť a spotrebu motora v reálnom prostredí. Výsledok: úspornejšia jazda s nižšou spotrebou.
Nový motor je jedným z prvých, ktoré sa oficiálne testujú podľa nového celosvetového harmonizovaného postupu testovania ľahkých vozidiel z pohľadu spotreby paliva a emisného cyklu, ktorý nadobudne účinnosť už v tomto roku.
Zatiaľ čo údaje zo známeho testu podľa európskeho jazdného cyklu NEDC vychádzajú z teoretického jazdného profilu, nový cyklus WLTP bol vypracovaný na základe skutočných jazdných údajov, získaných z celého sveta. Je teda navrhnutý tak, aby poskytoval výsledky, ktoré budú bližšie jazdným skúsenostiam v reálnom svete.
Honda urobila výrazné zlepšenia motora a výfukového systému s cieľom maximalizovať ich výkonnosť v reálnom prostredí. Zlepšenia účinnosti nového 1,6-litrového motora i-DTEC pre Hondu Civic sa prejavili v hodnotách spotreby paliva a emisií CO2, ktoré začínajú na 3,7 l/100 km a 99 g/km – podľa cyklu WLTP.
Modernizovaný motor sa montuje v závode Honda v britskom Swindone a bude sa dodávať do štvor- a päťdverových verzií súčasnej desiatej generácie modelu Civic.
Paletu hnacieho ústrojenstva modelu Civic rozšíri od polovice roku 2018 deväťstupňová samočinná prevodovka, ktorá sa po prvýkrát použije v automobile s pohonom prednej nápravy.
Autor: janGold