Piatok, 27 apríl 2012
Honda na ženevskom autosalóne predstavila spolu s inými novinkami aj úplne nový preplňovaný dieselový motor s objemom 1,6 i-DTEC s hodnotou emisií CO2 len 95 g/km a so spotrebou 3,6 l/100 km. Nový motor sa objaví pod kapotou novej, v poradí už deviatej generácie modelu Civic.
Nový 1,6 litrový motor i-DTEC motor predstavil ešte začiatkom marca v Ženeve prezident Honda Motor Europe Manabu Nishimae s tým, že nový najmenší turbodiesel Hondy je určený pre nový päťdverový Civic. Je najľahší vo svojej kategórii a s avizovanou kombinovanou spotrebou len 3,6 l/100 km bude určite patriť aj medzi najúspornejšie.
Nový motor i-DTEC je prvou pohonnou jednotkou z radu motorov Earth Dreams Technology značky Honda, ktorá bude v Európe postupne uvedená. Agregáty sa budú vyrábať v britskom výrobnom závode značky Honda od konca roku 2012 a prvé modely Civic by ich mali začať používať už v závere tohto roku.
Nízku hmotnosť nového motora dosiahli konštruktéri Hondy použitím nových vysokopevnostných materiálov vo výrobe hlavy valcov. To spolu s ľahkým hliníkovým blokom motora umožnilo vytvoriť najľahší 1,6litrový hliníkový dieselový motor.
Nízka hmotnosť, kompaktné rozmery a vysoká účinnosť preplňovania zlepšia odozvu a poskytnú automobilu prvotriednu rovnováhu medzi spotrebou paliva a výkonom.
Základné údaje o motore Honda 1,6 i-DTEC
Zdvihový objem | 1 596 cm3 |
Max. výkon | 88 kW/120 k pri 4 000 ot/min |
Max. krútiaci moment | 300 Nm/2 000 ot/min |
CO2 | 95 g/km |
Foto: Autor