Štvrtok, 14 február 2008
Japonská automobilka vsadila aj pri novom Accorde na kvalitu, nové prvky výbavy, bezpečnosť, kvalitnejší interiér a väčšiu dynamiku. Bude hrozbou pre Mondeo, Passat, Mazdu6 a Lagunu?
Honda pripravila pre Európy nový model Accord, ktorý po prvý raz predstaví o dva týždne na autosalóne v Ženeve. Už teraz však prostredníctvom fotografií reálneho modelu a niektorých údajov predstavuje Honda nový model vo verziách sedan a kombi (Tourer). Japonský výrobca im pridal športovejší štýl, balík bezpečnostných systémov a dynamickejšie jazdné vlastnosti.
Dizajn novej Hondy Accord je medzigeneračnou evolúciou. Výrazne širšia a mierne nižšia karoséria má emocionálny a športovejší náboj. Ostré hrany a robustné lemy blatníkov zdôrazňujú širšiu stopu automobilu a sú esteticky pôsobivé. Sedan je konzervatívnejší, kombi má zasa viacero zásadnejších zmien a evolúcia je zreteľnejšia pri verzii Tourer, pričom praktickosť a účelnosť predchádzajúceho modelu zostala zachovaná,
Nový Accord ponúka tri nové pokrokové motory. Všetky produkujú najnižšie množstvo emisií v segmente a spĺňajú budúce emisné normy Euro 5, ktoré budú platiť až od septembra 2009. Základným je benzínový 2,0 i-VTEC, ktorý má výkon ako jeho predchodca (156 k/6300 ot/min), ale je hospodárnejší. Druhý zážihový 2,4-litrový je výkonnejší a poskytuje až 200 k/7000 ot/min a 233 Nm/4500 ot/min.
Naftu zastupuje jednotka 2,2 i-CTDi druhej generácie. Tak ako jeho predchodca aj nový motor sa vyznačuje kultivovaným a tichým chodom. Má zvýšený výkon na 150 k/4000 ot/min (+ 10 k) a krútiaci moment 350 Nm/2000 ot/min. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva, účinnejšiu recirkuláciu výfukových plynov a filter pevných častíc.
Všetky motory budú spolupracovať so 6stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, benzínové môžu mať na prianie za príplatok aj 5stupňový automat. Modely s manuálnou prevodovkou sú doplnené ukazovateľom optimálneho preradenia prevodového stupňa, čo môže prispieť až k 5%-nej úspore paliva pri porovnávaní s radením priemerného vodiča.
V oblasti pasívnej bezpečnosti má nový Accord viac bezpečnostných systémov. Štandardnou výbavou je elektronický stabilizačný systém (VSA). Každý Accord je vybavený aj elektrickým posilňovačom riadenia s účinkom závislým od rýchlosti vozidla. Tiež systémom adaptívnej podpory riadenia, ktorý rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke a v týchto situáciách vodičovi automaticky naznačí na otočenie volantu do správneho smeru. Ďalším je systém sledovania jazdy v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a systém, ktorý sleduje vzdialenosť pred vozidlom a varuje vodiča pre možnou kolíziou.
Vďaka exkluzívnym technológiám konštrukcie karosérie poskytuje Accord cestujúcim i chodcom výrazne vyššiu ochranu v nehodových situáciách. Mimoriadnej pozornosti sa dostalo aj interiéru, novým materiálom i spracovaniu. Nová Honda Accord by sa mala dostať do predaja začiatkom leta tohto roku.
Autor: J. Goldberger