Giulietta - nová "Alfa Romeo 147"

Pondelok, 07 december 2009

Keď pred desiatimi rokmi vystúpila na automobilové nebo nová Alfa Romeo 147, vniesla do radov nadšencov kultovej talianskej značky vlnu nadšenia. Obdiv vzbudzoval najmä jej neopakovateľný dizajn. Na scéne 147-ka vydržala celé desaťročie. Teraz je tu nová Alfa - Giulietta, slávne meno, ktorým taliansky výrobca oprášil rokmi zabudnuté meno nielen v Taliansku obľúbeného automobilu. A – priradil ho nástupcovi Alfy 147. Giulietta je teda znova tu. Vitaj vo svete automobilových skvostov!

Alfa Romeo Giulietta

Pôvodne navrhované meno Milano zmenili na poslednú chvíľu na Giulietta. Označenie Giulietta pochádza z päťdesiatych rokov, kedy ho používali modely sedan i kupé, a to od roku 1954 až do roku 1965, potom ho ešte vo svojom modelovom označení mal opäť sedan – od roku 1977 až do 1985. Terajšia Giulietta (tretej generácie) je 4,35 metra dlhý päťdverový hatchback, na šírku meria 1,8 m, na výšku 1,46 m, rázvor náprav činí 2,63 metra. Tieto rozmery ju radia do nižšej strednej triedy, kde nová Alfa bude mať za súperov BMW 1, Ford Focus, VW Golf, Opel Astru alebo Mazdu3.

Dizajn Giulietty je dielom Alfa Romeo Style Centre a jej štýl je podobný kupé 8C Competizione. V jej dizajne sa snúbi elegancia, krása a rýchlosť. Maska chladiča je zasadená do výrazného predného nárazníka. Oválne svetlá s technológiou LED a diódami pre denné svietenie predstavujú jeden z prvkov aktívnej bezpečnosti. Silueta vozidla svojimi tvarmi potvrdzuje dynamiku modelu.

Vysoké a hladké boky s výraznými prelismi nad kolesami, tvar bočných okien ako v kupé a v neposlednom rade kľučky zadných dverí ukryté do C-stĺpika podčiarkujú dravosť a osobitosť Giulietty. Zozadu pôsobí Giulietta elegantne i robustne, a podobne ako pri predných svetlometoch aj pri zadných svetlách sa použila technológia LED, ktorá nielen dobre vyzerá, ale prispieva tiež k vyššej bezpečnosti. Zadnú časť karosérie zdobí nápis pod logom značky na veku batožinového priestoru a dvojica koncoviek výfukov.

Alfa Romeo Giulietta

Vonkajšiemu vzhľadu aj interiéru venovali v Alfe rovnakú starostlivosť. Charakteristické preň sú vysoko kvalitné materiály a pozornosť venovaná detailu, typická vlastnosť talianskeho štýlu. Palubná doska je horizontálne orientovaná a dáva vyniknúť hliníkovým detailom evokujúcim priame spojenie s 8C Competizione. Jej detailnú podobu však nepoznáme, pretože jedinou snímkou interiéru, ktorú uvoľnila továreň na zverejnenie, je záber na elegantné kožené sedadlá. Interiér presvecuje dvojica strešných okien, z ktorých predné je otváracie.

Tradičný pohon predných kolies budú obstarávať výhradne turbomotory. Pri uvedení na trh budú k dispozícii štyri, všetky spĺňajú normu Euro 5 a sú vybavené systémom Start and Stop. Dva z nich sú benzínové – 1,4T/120 k a 1,4T MultiAir/170 k, dva naftové 1,6 JTDM/105 k a 2,0 JTDM/170. K nim neskôr pribudne najvýkonnejší 1750 TBi s výkonom 235 koní, ktorý je pýchou automobilky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. V predaji bude od jarných mesiacov 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.