Pondelok, 28 december 2015
Kde sú časy, keď Ford Ranger bol v Amerike využívaný na farmách na drinu ako ťažný kôň. Dnes je jeho postavenie podstatne iné a jeho luxusnejšie verzie môžu aj do divadla. Takto ho využívajú hlavne majetnejší zákazníci, keď mu dávajú prednosť pred osobnými autami. Veď hýria bohatou výbavou, ale aj pomerne vysokou cenou.
Modernizovaný Ford Ranger prichádza s novou maskou chladiča, vylepšeným interiérom, mnohými technologickými novinkami a so Singl Cab a Double Cab. Do Európy prišiel v závere tohto roka a môže sa pýšiť, že je jediným pickupom s 5 hviezdičkami v nezávislom hodnotení v nárazových testoch Euro NCAP. Chváli ho tiež fakt, že s 32 percentami podielu na trhu za prvých jedenásť mesiacov roka 2015 je v Európe najpredávanejším pickupom. K prvým zákazníkom sa faceliftovaný Ranger má dostať koncom tohto roka.
Pickup amerického Fordu ponúka pokročilé funkcie na podporu vodiča, ako je asistent pre udržanie sa v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a systém rozpoznávania dopravných značiek. Má atraktívny vzhľad a vylepšené motory s nižšou spotrebou paliva. Aj vďaka systému Stop/Start a elektrickému posilňovaču riadenia je spotreba paliva nižšia až o 17 percent.
Modernizovaný Ford Ranger má pod kapotou dva naftové motory. Základný štvorvalec 2,2 TDCi má na výber verzie s výkonmi 96 kW/130 k a 118 kW/160 k. Druhým motorom v ponuke je päťvalec 3,2 TDCi s výkonom 147 kW/200 k.
Sekundujú im šesťstupňové prevodovky s manuálnym radením, pre výkonnejší štvorvalec 2,2 litra a päťvalec si zákazník za príplatok môže objednať automat s rovnakým počtom prevodových stupňov. Poháňaná môže byť zadná náprava alebo všetky štyri kolesá. V prípade pohonu 4x4 sa predné kolesá pripájajú pomocou ovládača na stredovej konzole.
Novému Rangeru nechýba parkovací asistent, zadná kamera ani elektronický stabilizačný systém ako súčasť štandardnej výbavy, resp. funkcia zmiernenia následkov pri prevrátení či stabilizačný systém prívesu. Medzi nové inteligentné technológie patrí multimediálny systém Sync 2 s osempalcovým dotykovým displejom, ktorý sa dá ovládať aj hlasom, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly zjazdu z kopca, systém adaptívnej regulácie zaťaženia a núdzový brzdový asistent.
Záujem o nový Ranger je v Európe veľký, najmä o "vlajkovú loď" Wildtrak s exkluzívnym dizajnom interiéru a exteriéru, ktorý má novú atraktívnu oranžovú farbu Pride Orange.
Autor: J. GoldbergerFoto: Ford