Utorok, 23 január 2018
Mustang šiestej generácie uviedol Ford ešte v roku 2013, v Európe ho však predstavil v omladenej podobe až v septembri minulého roku na autosalóne vo Frankfurte, kde mal európsku premiéru. Do predaja v Európe, ale aj na Slovensku, sa dostáva práve v týchto dňoch.
Základný model Mustanga používa štvorvalcový preplňovaný 2,3 litrový Ecoboost s výkonom 213 kW/290 k a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Za príplatok si zákazník môže zvoliť aj desaťstupňový automat. Zaujímavejšou voľbou je päťlitrový osemvalcový motor, ktorý s vyšším stupňom kompresie, novým vstrekovaním paliva a aktívnym výfukovým systémom dosahuje najvyšší výkon 336 kW/457 k. Nový výfukový systém navyše upravuje aj zvukový prejav auta.
Nový Mustang okrem tradičnej karosérie fastback sa ponúka aj ako kabriolet so sťahovacou textilnou strechou v čiernej farbe. Za extravagantnejšie vyhotovenie a za modrú oblohu nad hlavou si zákazníci musia priplatiť.
V základnej výbave má Mustang obuté 19palcové kolesá z ľahkej zliatiny a v interiéri bežný tradičný komfort. Nechýba 8palcový displej s hlasovým ovládaním, digitálny palubní počítač, kožou potiahnutý volant (a vyhrievaný) a radiacu páku, resp. volič rýchlosti, bezkľúčový vstup a štartovanie, predné svetlomety, denné svietenie a hmlové svetla s technológiou LED, vzadu parkovacie senzory s kamerou.
Model so silnejším motorom má navyše 6piestikové chladené predné brzdy Brembo. Používa napríklad technológiu Good Neighbour (dobrý sused), ktoré utlmuje burácanie silného osemvalcového motora pri príchode domov v noci alebo včasnom rannom odchode z domu, keď susedia už alebo ešte spia.
Čo za hračku typu Ford Mustang kupujúci zaplatí? S menším 2,3 litrovým motorom za verziu fastback so 6stupňovou manuálnou prevodovkou 38 390 eur (kabriolet 43 990 eur), s 10stupňovým automatom 42 490 (47 990 eur). Mustang s päťlitrovým motorom a 6stupňovým manuálom vo verzii fastback stojí 45 490 eur (kabriolet 50 490 eur), s 10stupňovým automatom vyjde na 48 990 eur (kabriolet 53 990 eur).
Autor: J. GoldbergerFoto: Ford