Ford Mustang Mach-E, prvý elektrický z rodu divokých koní

Pondelok, 01 marec 2021

Mustang Mach 1, ikonický model amerického Fordu, predstavila automobilka po prvý raz svetu v roku 1969. Viac generácií od tohto času až po dnešok púta pozornosť bežných motoristov i zberateľov. Model poslednej generácie rodu mustangov, Mach 1, si prináša aj elektrickú verziu Mach E a v jeho cestovateľskom denníku má aj Európu, a zavíta aj na Slovensko.

Ford-Mustang-Mach-e

Mustang Mach 1 po prvý raz predstavený v roku 1969, zlepšil schopnosti Mustangu GT. Dostal výkonnejšie osemvalcové vidlicové motory a nové športové zavesenie kolies. Už jeho prvá generácia vytvorila na soľnom jazere v Bonneville množstvo rýchlostných rekordov. Doteraz Ford vyrobil viac ako 300 tisíc Mustangov Mach 1.

Nástup osemvalcových motorov

Z historických Mustangov Mach 1 výnimočne cenené boli modely 1972 a 1973. Mach 1 mal pod kapotou vidlicový osemvalcový motor s výkonom 260 konských síl. Pred nejakými pár rokmi jeden z nich objavil Mike Brewer z britského seriálu o autách Obchodníci s autami. S mechanikom Antom ho zrenovovali a ukázali, že aj desiatky rokov starý Mustang Mach 1 je veľmi cenný a výnimočný model.

Ubehlo päť desaťročí a okolo modelu Ford Mach 1 sa aj naďalej točí svet. Jeho popularita je stále vysoká. Na každý nový model Mach 1 fanúšikovia tejto ikony netrpezlivo čakajú, hlavne tí americkí, kde predovšetkým tento model putuje. Teraz sa však môže tešiť aj Európa, ktorej trh Mach 1 i Mach E obohatí.

Prvý elektrický Mustang

Vráťme sa však do súčasnosti, k novému Mustangu Mach-E. Je prvým sériovo vyrábaným Fordom, ktorý automobilka od začiatku vyvíjala ako čistý elektromobil. Ním Ford rozširuje modelový rad Mustang o nové SUV s novým menom Mach-E s elektrickou pohonnou jednotkou, ktorá spája športový výkon a jazdu s nulovými lokálnymi emisiami.

Nový Mach-E má najsofistikovanejšie technológie v histórii Fordu, vrátane najmodernejších asistenčných technológií. Chváliť sa môže aj elegantným dizajnom, priestrannou a štýlovou karosériou pre piatich cestujúcich.

Zadokolka i 4x4

Prvé SUV z rodiny Mustangov bude v ponuke buď s pohonom jedného elektromotora a zadných kolies, ale vo verzii s dvomi elektromotormi a pohonom všetkých kolies. S ním dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, čo je porovnateľné so superšportami.

Rýchle a jednoduché nabíjanie

Mach E s lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 68 kWh so štandardným dojazdom alebo s kapacitou 88 kWh a predĺženým dojazdom, má akumulátory umiestnené pod podlahou medzi nápravami. To kvôli nízkemu ťažisku, ktoré podporuje jazdné vlastnosti a športovú jazdu.

Nabíjanie Mustanga Mach E je rýchle a jednoduché. Ford ponúka k autu voliteľnú nabíjačku Ford Connected Wallbox, s ktorou bude nabíjanie doma rýchle a praktické. Nabíjačka je k dispozícii vo verziách s výkonom 7,4 kW a 11 kW, a dokáže nabiť akumulátor modelu Mach-E z 10 % na 80 % za približne šesť hodín.

Ovládanie jedným pedálom

Model Mach-E s funkciou ovládania jedným pedálom pomáha rekuperovať viac kinetickej energie do akumulátora, čím sa zdokonaľuje efektivita. Zrýchlenie a spomalenie možno ovládať zošliapnutím alebo uvoľnením plynového pedála pre autentický zážitok z čisto elektrickej jazdy. Brzdový pedál zostáva aktívny a je určený pre situácie, keď je potrebný väčší brzdný výkon.

Miesto kľúča telefón

Nový Mustang Mach-E bude možné odomknúť smart telefónom. Nemusíte ho ani vybrať z vrecka, pretože ten prostredníctvom zapnutého Bluetooth a po dotyku vašej ruky rámu dverí auto otvorí. Ak by bol telefón vybitý, stačí na klávesnici B-stĺpiku vyťukať osobný kód a auto sa otvorí. Funkcia telefónu umožňuje vstup do auta bez kľúča vďaka rozpoznaniu majiteľa pomocou smartfónu.

Každý si vyberie

Mustang Mach-E s pohonom zadných kolies má vo verzii so štandardným dojazdom výkon 269 koní, s predĺženým dojazdom 294 koní, krútiaci moment 430 Nm a zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 až 6,2 sekundy. Mach-E s pohonom všetkých kolies má so štandardným dojazdom výkon 269 koní, s predĺženým 351 koní, krútiaci moment 580 Nm a zrýchliť ma 100 km/h vie za 5,1 až 5,6 sekundy.

Silnejší je Mach-E First Edition. S pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom má 351 koní, 580 Nm a zrýchľuje na stovku za 5,1 sekundy. Vrcholom je verzia Mach-E GT s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom a výkonom 487 koní, krútiacim momentom 860 Nm a zrýchlením na stovku za 3,7 sekundy.

Nový čisto elektrický Mustang Mach-E sa k zákazníkom v Európe dostane koncom roku 2021.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.