Štvrtok, 12 máj 2011
Špičkovú verziu nového Focusu testuje Ford na amerických a nemeckých diaľniciach. Počas testov vystavujú inžinieri Fordu prototypy športového Focusu ST ničivým podmienkam, aby ich vyladili na optimálny výkon a prvotriedne jazdné vlastnosti.
Nový Focus ST dostal nový, len štvorvalcový 2,0litrový motor EcoBoost. Oproti predchodcovi má o 20 % menší objem a o jeden valec menej. Výkon však bude vyšší o viac ako 20 percent, kombinovaná spotreba nižšia, podobne aj emisie. Nový Focus ST má teraz motor s maximálnym výkonom 250 koní a najvyšším krútiacim momentom 360 Nm.
Ak by ste sa náhodou ocitli v týchto dňoch na nemeckej diaľnici, prípadne na pretekárskom okruhu Nürburgring a bude vás predbiehať Ford Focus v atraktívnom farebnom vyhotovení s nízko položeným podvozkom, veľkými kolesami a pneumatikami, pôsobivým, v strede umiestneným dvojitým výfukom, môže to byť jeden z prototypov nového vysokovýkonného modelu Focus ST.
Pri novom modeli Focus ST je hlavným cieľom tímu vývojárov spoločnosti Ford vytvoriť automobil, ktorý poskytne vodičovi ešte vzrušujúcejší pocit z jazdy, od vycibreného elektrického posilňovača riadenia až po jedinečný, potrebám vodiča podriadený dizajn interiéru a sedadiel.
"Ford sa chce stať globálnym lídrom v oblasti spotreby paliva. Chce byť v tejto oblasti na špičke aj v kategórii vysokovýkonných automobilov, preto sa v prípade nového modelu ST snaží dosiahnuť najlepšiu možnú kombináciu vysokého výkonu a nízkej spotreby paliva," hovorí Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu globálnych vysokovýkonných vozidiel európskej spoločnosti Ford.
Nový Ford Focus ST, prvý vysokovýkonný globálny model značky Ford, sa začne predávať na budúci rok. Presný termín začiatku predaja automobilka nezverejnila.
Autor: J. Goldberger