Nedeľa, 29 apríl 2018
Po niekoľkých špionážnych fotografiách kolujúcich po internete Ford teraz odtajnil dlho a netrpezlivo očakávanú novinku – Focus štvrtej generácie. Urobil tak 10. apríla tohto roku, presne po dvadsiatich rokoch od predstavenia jeho prvej generácie.
Na trh novinka dorazí vo viacerých vyhotoveniach. K nám však len ako päťdverový hatchback a kombi, do niektorých destinácií vo svete aj ako štvordverový sedan. Na novom Focuse nešetril Ford na počte výbav a hneď na úvod ich uvedie vo vyhotoveniach Active, Ambiente, ST-Line, Titanium, Trend Vignale.
Medzi nimi je aj verzia Active, ktorá má vyššiu svetlú výšku a na karosérii ochranné plasty. Môže aj mimo asfaltové cesty a zájsť do ľahšieho terénu, akoby inšpirovaná kategóriou SUV.
Nový Ford Focus sa môže pasovať aj do role rodinného automobilu strednej veľkosti. Oproti predchodcovi je štýlovejší a ponúka viac priestoru než kedykoľvek predtým. Medzi nové výrazné varianty patrí luxusný variant Vignale a tiež už spomínaná verzia Active.
Nový Focus ponúka nové asistenčné technológie pre vodiča, ktoré mu uľahčujú jazdu v hustej premávke, poskytujú lepšiu viditeľnosť v tme a zároveň dokážu vozidlo zaparkovať po jednoduchom stlačení a podržaní tlačidla. Jeho nová technológia vie tiež predchádzať dopravnej nehode.
Novou je aj viac zábavy za volantom spomedzi všetkých vozidiel strednej veľkosti a navyše aj viac pohodlia než doteraz. Prispievajú k tomu voliteľné jazdné režimy a vyspelé technológie zavesenia kolies.
Voliteľné možnosti pripojenia a informačno-zábavného systému zahŕňajú zabudovaný modem Ford Pass Connect, funkciu bezdrôtového nabíjania, systém SYNC 3 s dotykovým displejom a ovládaním hlasovými povelmi, ako aj audiosystém B&O Play s výkonom 675 W s desiatimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore.
Nový Focus je prvým modelom s architektúrou C2, kde sa Ford sústredil na vyššiu bezpečnosť, vyspelejší interiér a zlepšenú dynamiku. Ford sa pohral s prepracovaním prakticky všetkých jazdných asistentov. Nechýba adaptívny tempomat, systémy stop and go, rozpoznávanie dopravných značiek a systém udržiavania jazdného pruhu, head-up displej, asistent pre vyhýbací manéver či parkovací asistent.
V motorizácii ponúka Ford pre nový Focus jednotky EcoBoost a EcoBlue. Trojvalce s objemom 1,0 litra a výkonmi 100 a 125 koní. S rovnakým počtom troch valcov je aj motor s 1,5 litrovým objemom a výkonovými verziami 150 k a 185 k. Všetky tieto trojvalce majú ako prvé odpojiteľný jeden valec (odpojenie valca trvá 14 milisekúnd) pri malom zaťažení.
Z dieselových jednotiek má nový Focus tri: menšia s objemom 1,5 litra a výkonmi 100k a 125 k, resp. 2,0 litra a výkon 150 k. Z prevodoviek k benzínovým i dieselovým motorom bude možné kombinovať 6stupňový manuál alebo 8stupňový automat.
Nový Ford Focus by sa na Slovensku mal začať predávať v júli tohto roku.
Autor: J. Goldberger