Štvrtok, 15 december 2016
Súťažný Ford Fiesta WRC v réžii M-Sport sa predstavil v novej podobe pre sezónu 2017. Usmievavý predok navráva, že s tým ako vyzerá a čo má vo svojich útrobách je Fiesta očividne spokojná.
M-Sport vedený Malcolmom Wilsonom stavia súťažné špeciály Fiesta a potom s nimi takmer ako továrenský tím veľmi úspešne jazdí seriál majstrovstiev sveta rallye WRC. Tím skončil v seriáli majstrovstiev sveta v Pohárov konštruktérov sezóne 2016 na peknom štvrtom mieste, len jeden bod za tretím Volkswagenom II, Nór Mats Östberg v jednotlivcoch siedmy a Estónec Ott Tänak hneď za ním.
Fiesta WRC pre sezónu 2017 stojí na báze nedávno predstavenej už siedmej generácii tohto subkompaktu podľa nových pravidiel svetového šampionátu. Široký úsmev, ktorý vyžaruje z masky chladiča a úzkych do strán stúpajúcich svetlometov spolu s nasávacími otvormi v kapote napovedá, že na nachádzajúcu sezónu sa pozerá s optimizmom a teší sa na ňu.
Podporiť sebavedomie novej Fiesty má preplňovaný motor Ecoboost s priamym vstrekovaním so zdvihovým objemom 1,6 litra s výkonom 385 koní (283 kW) a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm. Prenos sily na všetky štyri kolesá obstaráva šesťstupňová sekvenčná prevodovka. Krotiť rýchlosť majú na zodpovednosti štvorpiestikové brzdy s vŕtanými kotúčmi. Pohodlie pre jazdcov na súťažných tratiach je na pleciach športových sedadiel Sparco a bezpečnosť stráži masívna bezpečnostná klietka.
Britský tím M-Sport má s Fiestou určite veľké plány, keď sa mu podarilo angažovať štvornásobného majstra sveta Francúza Sebastiena Ogiera z majstrovstiev sveta odstupujúceho tímu Volkswagen. Kto z minuloročných jazdcov tohto tímu doplní Ogiera bude jasné neskôr. Vyberať je z čoho, kandidátmi sú Estónec Tänak, Nór Östberg alebo Francúz Eric Camilli.
Autor: J. GodbergerFoto: Ford