Ford Fiesta pre Ameriku

Štvrtok, 03 december 2009

Na práve sa začínajúcom autosalóne v americkom Los Angeles predstavuje Ford pre americký trh prispôsobený model Fiesta. Zatiaľ vieme podľa fotografií o novom modeli len to, ako vyzerá, žiadne ďalšie podrobnosti, ako technické údaje, použité motory či ceny nie sú známe. Predstavením a následnou výrobou modelu Ford Fiesta pre americký trh pokračuje automobilka vo svojej globálnej stratégii ONE Ford.

Ford Fiesta
Nová Fiesta pre americký trh má premiéru na autosalóne v Los Angeles od 2. decembra

Podľa fotografií ide pri novej Fieste pre americký trh o karosárske verzie hatchback a sedan – prvá v päťdverovom a druhá v štvordverovom vyhotovení. Päťdverovú verziu v pôvodnej podobe dobre poznáme aj v Európe, aj keď je vzhľadovo trošku odlišná od predstavovanej americkej. Fiesta vo verzii sedan sa však na starom kontinente nepredáva. Zatiaľ. Čo a ako bude neskôr, o tom je teraz predčasné špekulovať. Ak by sa však Ford v rámci svojej globálnej stratégie rozhodol rozšíriť svoj sortiment v Európe aj o sedan, európsky trh by takéto spestrenie určite privítal.

Z toho, čo ponúkajú snímky je vidieť, že európska verzia sa od americkej mierne odlišuje. Veľký rozdiel je aj medzi oboma americkými verziami. Diametrálne odlišné sú napríklad masky chladiča hatchbacku a sedana. Tá prvá je čierna plastová, tróni na agresívnej prednej časti a je iná aj oproti tej, ktorú nosí európska Fiesta. Inak je umiestnené aj logo značky a posunutý viac dozadu je predný okraj kapoty motora. Sedan má spodný otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru menší ako päťdverová verzia, je orámovaný chrómovanou lištou, pričom jeho masku chladiča zdobia tri vodorovné chrómované lamely a znak Ford. Zadná časť karosérie má iba malé odlišnosti od u nás známej Fiesty. Podobne malé zmeny sú aj v interiéri.

Ford Fiesta
Fiesta vo verzii sedan pre Ameriku. Bude sa predávať aj na európskom kontinente?

Aj keď nepoznáme pohonné jednotky, ktoré bude "americká" Fiesta používať, v tlačovej správe Fordu sa uvádza, že americký model dosahuje najlepšiu spotrebu vo svojej triede, iba 5,9 l/100 km s novým benzínovým motorom 1,6 DOHC I-4. Ďalším známym údajom je, že americká verzia bude používať zdokonalenú 6stupňová automatickú prevodovku Ford PowerShift a elektrický posilňovač riadenia EPAS – to však len na prianie zákazníkov.

Nová Fiesta je globálne uznávaná za svoju všestrannosť, osobitosť a prispôsobivosť. Podľa Forda ju charakterizuje komfort . Okrem iného má hlasovo ovládaný komunikačný systém, široký a pestrý výber farieb a predpoklady byť najbezpečnejším autom vo svojej triede.

Ford Fiesta
Od európskej verzie sa "americká" Fiesta najviac odlišuje vo svojej prednej časti

S Fiestou má Ford v Amerike veľké plány – "má udávať nové štandardy expresívneho malého auta v spojených štátoch", povedal Mark Fields, prezident Ford Motor Company. "Pokračujeme v budovaní celosvetového rozmachu Fiesty, aby sme priniesli novú generáciu malých vozidiel pre novú generáciu severoamerických zákazníkov."

Vo Forde sú presvedčení, že úspech novej Fiesty na európskom trhu bude mať pokračovanie aj v severnej Amerike, keďže americkí zákazníci vraj pochopili, že malé môže byť štýlové, sofistikované a aj zábavné.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.