Ford C-Max a Grand C-Max v predaji

Piatok, 18 február 2011

Ford tento týždeň oficiálne spustil predaj modelov C-Max a Grand C-Max. Nové modely majú posilniť pozíciu značky Ford v segmente kompaktných MPV, podľa Forda MAV (Multi-Activity Vehicle) vozidiel. Aj keď Ford vstúpil do kategórie kompaktných MPV neskoršie ako jeho najväčší konkurenti, druhá generácia modelu C-Max chce zmazať manko a ponúka dva karosárske varianty – štandardný pre päť a väčší pre sedem cestujúcich.

Ford C-Max spredu
Ford Grand C-Max je sedemmiestne kompaktné MPV s variabilným interiérom, ktorý svojim priestorom dokáže uspokojiť aj viacčlennú rodinu

Pôvodný C-Max predstavil Ford v roku 2003. K tradičným kombi a väčšiemu Galaxy tak pribudlo stredne veľké MPV. V tejto kategórii však chýbal Fordu sedemmiestny karosársky variant. Druhá generácia modelu C-Max ho však už ponúka. Obe verzie, päť- i sedemmiestna, stoja na úplne novej platforme, ktorú bude používať nielen pripravovaný Focus tretej generácie, ale aj budúce globálne modely Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max má oproti 5miestnemu C-Maxu dlhší rázvor o 140 mm, čo umožnilo pridať Grandu tretí rad sedadiel.

Nový C-Max používa rad pokročilých technológií a funkcií, ktoré pochádzajú z novej globálnej platformy Fordu v segmente C. Oba nové modely sa vyznačujú štýlovým exteriérom a interiérom a sú nositeľmi tzv. kinetického dizajnu Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max vnáša do radu C-Max viac priestoru a flexibilitu s dvomi posuvnými zadnými dverami a konceptom "priechodných" sedadiel. Päťmiestny dynamický C-Max spája v sebe moderný športový dizajn s vlastnosťami ako priestor a praktickosť.

Ford C-Max interiér
Interiér modelov C-Max a Grand C-Max má prehľadné prístroje a množstvo ovládacích prvkov, na ktoré si však vodič musí zvykať

Významným zlepšením nového C-Maxu oproti odchádzajúcej generácii je vyššia torzná tuhosť. Vďaka nej má nový C-Max lepšie dynamické vlastnosti a je kultivovanejší. Prispeli k tomu najmä zmeny na podvozku. Vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvková náprava sa modifikovali a dosť výrazne sa zväčšil rozchod kolies vpredu (10 až 15 mm) i vzadu (24 až 29 mm). Zmenený je posilňovač riadenia z elektrohydraulického na plne elektrický.

Pohon nového C-Maxu a Grand C-Maxu budú zabezpečovať tri výkonové verzie benzínových motorov Duratec Ti-VCT objemom 1,6 litra s výkonmi 105, 125 koní a EcoBoost SCTi s výkonom 150 koní. Vynikajú nízkou spotrebou a emisiami CO2. Kompletne vynovené sú vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 1,6 l litra a výkonmi 95 a 115 koní. Najvýkonnejší je dvojliter Duratorq TDCi s výkonmi 140 a 163 koní. Všetky ponúkajú uspokojivé hodnoty spotreby paliva a produkcie emisií CO2: C-Max s motorom 1,6 l TDCi 119 g/km a Grand C-Max s motorom 1,6 l TDCi 129 g/km.

K benzínovým motorom 1,6/105 k a 1,6/125 k sa bude viazať 5stupňová mechanická prevodovka s ručným radením, podobne aj modely so vznetovými motormi s výkonmi 105 a 125 koní. K najsilnejšiemu 150 koňovému benzínovému motoru 1,6 EcoBoost SCTi sa viaže 6stupňový manuál. Šesťstupňová manuálna prevodovka bude základ pre vznetové motory s výkonmi 140 a 163 koní, ale zákazník si môže zvoliť a automatickú prevodovku PowerShift. Vzťahujete sa to na C-Max i Grand C-Max.

Nový C-Max má množstvo funkcií, ktoré uľahčujú jeho každodenné používanie a zvyšujú pohodlie, vrátane parkovacieho asistenta, flexibilných sedadiel, ktoré sa dajú sklopiť do podlahy, výstražného indikátora nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách, elektronickej detské poistky, elektricky ovládaných zadných dverí a zadnej kamery.

Ford C-Max zboku
Nový päťmiestny Ford C-Max má moderný, elegantný a športovo-dynamický vzhľad

Ford C-Max a Grand C-Mac sa bude ponúkať vo výbavách tradične označovaných ako Ambiente, Trend a Titanium. Už základná ponúka protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentom EBD, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent EBA, trakčnú kontrolu TRC, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu TVC, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, tónované sklá a ďalšie. Klimatizácia v základnej výbave je za príplatok. Vo výbave Trend je už v cene.

Najlacnejší C-Max s motorom 1,6 Duratec Ti-VCT s výkonom 105 koní a vo výbave Ambiente má cenu 17 590 eur. Grand C-Max s rovnakým motorom a v rovnakej výbave má cenu 18 680 eur. Ceny modelu C-Max so vznetovým motorom a vo výbave Ambiente štartujú na cene 19 58. Za Grand C-Max s rovnakým motorom a výbavou zaplatí kupujúci 20 670 eur.

K novým technológiám, ktoré najviac ocení vodič, patria: systém pre informovanie vodiča o objekte v mŕtvom uhle, obmedzovač rýchlosti a asistent pre rozjazd do kopca.

Nový model C-Max bude základom pre prvé plne hybridné a plug-in hybridné vozidlá značky Ford, ktoré by do Európy mali prísť v roku 2013.

Ford C-Max spredu Ford C-Max interiér Ford C-Max zboku Ford C-Max spredu Ford C-Max zozadu Ford C-Max zboku Ford C-Max zozadu Ford C-Max interiér
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5