Ford C-Max a Grand C-Max v predaji

Piatok, 18 február 2011

Ford tento týždeň oficiálne spustil predaj modelov C-Max a Grand C-Max. Nové modely majú posilniť pozíciu značky Ford v segmente kompaktných MPV, podľa Forda MAV (Multi-Activity Vehicle) vozidiel. Aj keď Ford vstúpil do kategórie kompaktných MPV neskoršie ako jeho najväčší konkurenti, druhá generácia modelu C-Max chce zmazať manko a ponúka dva karosárske varianty – štandardný pre päť a väčší pre sedem cestujúcich.

Ford C-Max spredu
Ford Grand C-Max je sedemmiestne kompaktné MPV s variabilným interiérom, ktorý svojim priestorom dokáže uspokojiť aj viacčlennú rodinu

Pôvodný C-Max predstavil Ford v roku 2003. K tradičným kombi a väčšiemu Galaxy tak pribudlo stredne veľké MPV. V tejto kategórii však chýbal Fordu sedemmiestny karosársky variant. Druhá generácia modelu C-Max ho však už ponúka. Obe verzie, päť- i sedemmiestna, stoja na úplne novej platforme, ktorú bude používať nielen pripravovaný Focus tretej generácie, ale aj budúce globálne modely Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max má oproti 5miestnemu C-Maxu dlhší rázvor o 140 mm, čo umožnilo pridať Grandu tretí rad sedadiel.

Nový C-Max používa rad pokročilých technológií a funkcií, ktoré pochádzajú z novej globálnej platformy Fordu v segmente C. Oba nové modely sa vyznačujú štýlovým exteriérom a interiérom a sú nositeľmi tzv. kinetického dizajnu Fordu. Väčší 7miestny Grand C-Max vnáša do radu C-Max viac priestoru a flexibilitu s dvomi posuvnými zadnými dverami a konceptom "priechodných" sedadiel. Päťmiestny dynamický C-Max spája v sebe moderný športový dizajn s vlastnosťami ako priestor a praktickosť.

Ford C-Max interiér
Interiér modelov C-Max a Grand C-Max má prehľadné prístroje a množstvo ovládacích prvkov, na ktoré si však vodič musí zvykať

Významným zlepšením nového C-Maxu oproti odchádzajúcej generácii je vyššia torzná tuhosť. Vďaka nej má nový C-Max lepšie dynamické vlastnosti a je kultivovanejší. Prispeli k tomu najmä zmeny na podvozku. Vpredu vzpery MacPherson a vzadu viacprvková náprava sa modifikovali a dosť výrazne sa zväčšil rozchod kolies vpredu (10 až 15 mm) i vzadu (24 až 29 mm). Zmenený je posilňovač riadenia z elektrohydraulického na plne elektrický.

Pohon nového C-Maxu a Grand C-Maxu budú zabezpečovať tri výkonové verzie benzínových motorov Duratec Ti-VCT objemom 1,6 litra s výkonmi 105, 125 koní a EcoBoost SCTi s výkonom 150 koní. Vynikajú nízkou spotrebou a emisiami CO2. Kompletne vynovené sú vznetové motory Duratorq TDCi s objemom 1,6 l litra a výkonmi 95 a 115 koní. Najvýkonnejší je dvojliter Duratorq TDCi s výkonmi 140 a 163 koní. Všetky ponúkajú uspokojivé hodnoty spotreby paliva a produkcie emisií CO2: C-Max s motorom 1,6 l TDCi 119 g/km a Grand C-Max s motorom 1,6 l TDCi 129 g/km.

K benzínovým motorom 1,6/105 k a 1,6/125 k sa bude viazať 5stupňová mechanická prevodovka s ručným radením, podobne aj modely so vznetovými motormi s výkonmi 105 a 125 koní. K najsilnejšiemu 150 koňovému benzínovému motoru 1,6 EcoBoost SCTi sa viaže 6stupňový manuál. Šesťstupňová manuálna prevodovka bude základ pre vznetové motory s výkonmi 140 a 163 koní, ale zákazník si môže zvoliť a automatickú prevodovku PowerShift. Vzťahujete sa to na C-Max i Grand C-Max.

Nový C-Max má množstvo funkcií, ktoré uľahčujú jeho každodenné používanie a zvyšujú pohodlie, vrátane parkovacieho asistenta, flexibilných sedadiel, ktoré sa dajú sklopiť do podlahy, výstražného indikátora nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách, elektronickej detské poistky, elektricky ovládaných zadných dverí a zadnej kamery.

Ford C-Max zboku
Nový päťmiestny Ford C-Max má moderný, elegantný a športovo-dynamický vzhľad

Ford C-Max a Grand C-Mac sa bude ponúkať vo výbavách tradične označovaných ako Ambiente, Trend a Titanium. Už základná ponúka protiblokovací systém ABS s brzdovým asistentom EBD, stabilizačný systém ESP, brzdový asistent EBA, trakčnú kontrolu TRC, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu TVC, 6 airbagov, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie, tónované sklá a ďalšie. Klimatizácia v základnej výbave je za príplatok. Vo výbave Trend je už v cene.

Najlacnejší C-Max s motorom 1,6 Duratec Ti-VCT s výkonom 105 koní a vo výbave Ambiente má cenu 17 590 eur. Grand C-Max s rovnakým motorom a v rovnakej výbave má cenu 18 680 eur. Ceny modelu C-Max so vznetovým motorom a vo výbave Ambiente štartujú na cene 19 58. Za Grand C-Max s rovnakým motorom a výbavou zaplatí kupujúci 20 670 eur.

K novým technológiám, ktoré najviac ocení vodič, patria: systém pre informovanie vodiča o objekte v mŕtvom uhle, obmedzovač rýchlosti a asistent pre rozjazd do kopca.

Nový model C-Max bude základom pre prvé plne hybridné a plug-in hybridné vozidlá značky Ford, ktoré by do Európy mali prísť v roku 2013.

Ford C-Max spredu Ford C-Max interiér Ford C-Max zboku Ford C-Max spredu Ford C-Max zozadu Ford C-Max zboku Ford C-Max zozadu Ford C-Max interiér
Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.