Štvrtok, 12 júl 2012
Hľadáte niečo extra, pretože limuzíny ako sedmičkové BMW, Mercedes triedy S či Audi A8 sú pre vás málo? Potom sa môžete porozhliadnuť napríklad po sedane Karma od americkej automobilky Fisker, ktorá môže ponúknuť primeraný ekvivalent. Iba päť rokov existujúca automobilka začína expandovať už aj do Európy a prvé predajné úspechy zaznamenala na holandskom trhu v prvých štyroch mesiacoch tohto roku.
Americká automobilka Fisker Automotive vznikla v roku 2007 a zameriava sa na výrobu elektromobilov s predĺženým dojazdom, vysokým komfortom, ale najmä novými technológiami plug-in hybridov (nabíjanie z elektrickej zásuvky).
V súčasnosti pracuje Fisker na návrhu a vývoji kvalitných elektrických plug-in hybridov šetrných k životnému prostrediu, ktoré majú noblesný štýl a vysoký výkon.
Fisker Automotive ako globálna spoločnosť uprednostňuje vo svojej produkcii moderné športové autá s vysokým luxusom.
Fisker Karma sedan sa v Európe začal predávať v decembri 2011 a v silnej konkurencii na holandskom trhu sa v období od januára do apríla 2012 umiestnil v luxusnej triede pred modelmi ako BMW 7, Mercedes S a Audi A8.
Zákazníkov si Fisker získava nízkymi emisiami svojho hybridného automobilu, ktoré sú neporovnateľné s emisiami spaľovacích motorov konkurencie. Fisker Karma vypúšťa do ovzdušia len 53g/km CO2 a umiestnil sa na holandskom trhu luxusných vozidiel na druhom mieste za Porsche Panamera. Majitelia hybridov získavajú v Holandsku atraktívne daňové stimuly na vozidlá s nízkymi emisiami vďaka prínosu lithium-ionových batérií.
Tom LaSorda, generálny riaditeľ automobilky Fisker na okraj holandského úspechu povedal: "Je to veľký úspech pre Fisker a signalizuje potenciálny dopyt v Európe, kde máme zámer predať 40 percent našej produkcie. To je povzbudivé znamenie pokroku po štarte sedana Karma."
Autor: J. Goldberger