Utorok, 03 apríl 2012
Má spotrebu len 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Poháňa ju vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 l - nová Fiesta ECOnetic Technology.
V novom modeli sa predstavia inovácie technológie Ford ECOnetic Technology, ako automatické vypínanie a spúšťanie motora napríklad pri státí na križovatkách (známy systém Stop/Start), inteligentné rekuperačné dobíjanie, ekologický režim Eco Mode a kontrolka preraďovania. Model taktiež ťaží zo špeciálnej kalibrácie motora a optimalizovaných prevodových pomerov. K zníženiu jazdných odporov prispieva aj nižšia svetlá výška vozidla, kryty podvozka a kolies a pneumatiky s nízkym valivým odporom.
Do konca roka 2012 bude polovica všetkých vozidiel značky Ford predaných v Európe niesť označenie ECOnetic Technology. V roku 2013 sa tento podiel zvýši na dve tretiny. Prvým takýmto Fordom je inovovaná Fiesta ECOnetic Technology , ktorej výroba sa práve začala.
Ide o historicky najúspornejší osobný Ford, pri ktorom výrobca deklaruje spotrebu 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Pohon zabezpečuje vznetový motor Duratorq TDCi s objemom 1,6 litra, s výkonom 95 koní a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm. Bude sa dodávať s troj- a päťdverovou karosériou a viacerými stupňami výbavy.
Autor: J. GoldbergerFoto: Ford