Streda, 09 december 2015
Citroën vskriesil legendu, pôvodný model Méhari z roku 1968. Príchod nového Mehari (s krátkym e v mene) naznačil už koncept predstavený túto jeseň vo Frankfurte. Milé autíčko je dlhé 3,81 metra, široké 1,81 a vysoké 1,65 metra však bude poháňať elektromotor. E-Mehari sa bude vyrábať v meste Rennes vo Francúzsku a do predaja príde na jar roku 2016.
Francúzska novinka je úzko spätá s históriou automobilky Citroën, na druhej strane však jasne ukazuje jej smerovanie do budúcnosti. Odkazuje na model Méhari z roku 1968, no ponúka oveľa viac: kabriolet so 4 miestami, 100 % elektrický pohon, optimistický, moderný a zábavný dizajn. V spolupráci so spoločnosťou Groupe Bolloré chce značka Citroën potvrdiť svoju ambíciu ponúkať odlišné a veselé vozidlá.
E-Mehari je automobil s otvorenou strechou, je prepojený s okolitým svetom, pôsobí bezstarostne, uvoľnene a odvážne. Vyznačuje sa sviežimi farbami, výraznými tvarmi, a to všetko presne v duchu značky Citroën. Je to presne to auto, ktoré osloví ľudí hľadajúcich niečo čím sa odlíšia, prejavia optimistický pohľad na svet, nastolia trendy a zároveň budú chrániť svoje ovzdušie.
Reálny e-Mehari nekopíruje koncept Cactus M vystavovaný v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Pri jeho vývoji Citroëen spolupracoval s výrobcom elektrických minivozítok Bolloré Group, hlavne na elektrickom pohone. Jeho exteriér je však čisto "citroenovský". Dokazuje to viacero prvkov, napríklad výrazný vzhľad vytváraný svetlami vo dvoch úrovniach, čo je poznávací znak automobilky s dvojitým šípom, jedinečný optimistický dizajn s teplými farbami, mäkkými tvarmi a usmievavou prednou časťou a vycibrený štýl.
Neprehliadnuteľné na e-Mehari sú aj štyri farby karosérie: modrá, ktorá nabáda cestovať, oranžová zasa nabíja posádku energiou a optimizmom, potom sú ti ešte osviežujúca žltá a elegantná béžová. Vyzdvihnúť treba ďalej dve farby strechy: čiernu a červeno-oranžovú, dva poťahy interiéru - prirodzený béžový a druhý, červeno-oranžový s nádychom funkčných materiálov, oba dokonale nepremokavé. Tieto odvážne farebné kombinácie sú pre tých, ktorí hľadajú zábavné, expresívne a farebné auto.
Plne elektrický e-Mehari nemá teda pod kapotou konvenčný spaľovací agregát, ale elektromotor. Jeho maximálny výkon je 50 kW, nominálny 35 kW. Na plné nabitie batérií zo 16 A siete, teda domácej siete, alebo verejnej nabíjačky, potrebuje osem hodín. Na nabitie z 10 A siete je už 13 hodín. V mestskej premávke vystačí jedno nabitie na 200 kilometrov jazdy. Mimo mesta prejde e-Mehari len polovičnú vzdialenosť, teda okolo sto kilometrov. Najvyššia rýchlosť je 110 km/h, čo pre toho vozidlo stačí.
E-Mehari sa širokej verejnosti po prvý raz predstavuje práve teraz, od 9. až 11. decembra, v parížskom sídle spoločnosti PSA Peugeot Citroën na Avenue de La Grande Armée.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën