Elektrická Honda v Los Angeles

Pondelok, 22 november 2010

Spoločnosť Honda predstavuje na autosalóne v Los Angeles úplne nový elektromobil Fit EV Concept a platformu pre plug-in hybridný automobil strednej veľkosti. Obe vozidlá sú súčasťou siete Honda Electric Mobility Network, ktorá predstavuje komplexný prístup značky Honda k znižovaniu emisií CO2.

Honda Fit EV spredu
Produkčný model Honda Fit EV bude vychádzať z konceptu vystavovaného v Los Angeles

Svojim vzhľadom sa koncept Fit EV Concept veľmi blíži charakteru a štýlu pripravovaného produkčného elektromobilu Honda Fit EV, ktorý bude na japonský a americký trh uvedený v roku 2012. Druhý koncept vystavovaný teraz v Los Angeles, nová platforma pre plug-in hybridný automobil, predstavuje novú generáciu dvojmotorovej hybridnej technológie Honda. V produkčnej verzii sa predstaví v roku 2012 a mali by sme sa jej dočkať aj v Európe.

Model Fit EV bol skonštruovaný tak, aby spĺňal bežné požiadavky bežného užívateľa, ktorý denne dochádza do zamestnania. Vozidlo využíva rovnaké priestorové usporiadanie pre 5 cestujúcich ako obľúbený hatchback Fit, v Európe známy pod názvom Jazz. V dobe svojho uvedenia na trh bude produkčný model Fit EV poháňaný lithium-iontovými batériami a koaxiálnym elektromotorom.

Pohonná jednotka vychádza z agregátu použitého u vodíkového modelu FCX Clarity a vyznačuje sa vysokou účinnosťou a výkonom. Pritom zostáva tichá aj pri vysokých rýchlostiach. Maximálna rýchlosť modelu Fit EV bude 144 km/h.

Honda Fit EV interiér
Interiéru Honda Fit EV Concept dominujú sedadlá čalúnené ekologickou sivou biotkaninou

Dojazd modelu Fit EV sa bude pohybovať okolo 160 km na jedno nabitie. Možno ho predĺžiť pomocou inovatívneho elektrického pohonného systému s tromi režimami, ktoré sú známe zo športového hybridného kupé Honda CR-Z. Systém umožňuje vodičovi vybrať si niektorý z režimov Econ, Normal a Sport s ohľadom na maximálnu úsporu energie alebo na lepšiu akceleráciu. Pri ekonomickom režime jazdy sa akčný rádius oproti športovému predĺži približne o štvrtinu.

Model Fit EV bude štandardne vybavený systémom, ktorý umožní vodičovi zostať prostredníctvom inteligentného telefónu, osobného počítača alebo exkluzívneho interaktívneho diaľkového ovládača v spojení s vozidlom i vtedy, keď ho nepoužíva. Takto potom môže na diaľku sledovať úroveň nabitia batérie, spustiť nabíjanie či zapnúť klimatizáciu. Mobilné aplikácie a webová stránka umožnia vodičovi nastaviť si zasielanie informácií o úrovni nabitia batérií.

Honda Fit EV interiér
Jazdné režimy Econ, Normal a Sport umožňujú jazdiť úsporne alebo na lepšiu akceleráciu

Vozidlo Fit EV bude vybavené štandardným satelitným navigačným systémom Honda Satellite Linked Navigation System™, ktorý ponúkne funkciu pre vyhľadávanie verejných nabíjacích staníc. Nabitie batérie z bežnej 120 V zásuvky bude trvať necelých 12 hodín. Pri použití zásuvky s napätím 240 V sa táto doba skracuje na menej než šesť hodín.

Karoséria konceptu Fit EV vystaveného na autosalóne v Los Angeles má modrú perleťovú farbu a špeciálne päťlúčové kolesá z ľahkých zliatin s modrými prvkami. Koncept sa vyznačuje unikátnymi svetlometmi z LED diód, chrómovanou prednou mriežkou, aerodynamickým nárazníkom, čírymi zadnými svetlami z LED. Interiéru prototypu Fit EV Concept dominujú sedadlá čalúnené ekologickou sivou biotkaninou.

Honda Fit EV stojan
Dobíjací stojan ukazuje, ako bude v budúcnosti vyzerať "tankovanie"

Pri modeli Fit EV Concept je na autosalóne vystavený tiež prototyp dobíjacieho stojanu. K nabitiu vozidla musí vodič len priložiť k obrazovke zvláštnu kartu a potom už stačí iba pripojiť nabíjačku k vozidlu. Nabíjací stojan Honda ukazuje, ako by v budúcnosti mohla vyzerať intuitívna a ľahko použiteľná infraštruktúra pre nabíjanie elektromobilov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.