Piatok, 29 január 2016
Značka DS, čo nie je nič iné ako štýlová a luxusná odnož francúzskeho Citroënu, pristúpila po rokoch k modernizácii modelu DS3 i jeho polootvorenej verzie DS3 Cabrio. Namiesto modelovej obmeny pristúpila fabrika k faceliftu zrejme preto, že DS3 ide dobre na odbyt a nepotrebuje zásadné zmeny.
Aj preto sa Francúzi rozhodli iba pre modernizáciu hatchbacku i kabrioletu. Aby sa ďalej dobre predávali, nestačí len pridať módny balík karosérii kvôli lepšiemu vonkajšiemu vzhľadu, znížiť trošku jeho podvozok a pridať do ponuky pohonnú jednotku s výkonom 211 konských síl, ale najmä množstvo iných vylepšení. To, že v prípade značky DS nejde o citroën, ale o novú prémiovú značku, dokladá novým logom namiesto dvojitého šípu na prednej maske i zadnom čele karosérie.
Keďže na karosérii inovované DS3 nemá príliš radikálne zmeny, predsa sa na nej niečo nové nájde. Napríklad nový predný nárazník a upravená maska chladiča. Tiež nové LED svetlá, iný dizajn zliatinových kolies. Pribudli nové farby karosérie a s nimi aj rozšírená individualizácia s ponukou až 78 kombinácií farieb karosérie a strechy. Individualizáciu rozširujú aj strešné polepy strechy či rôzne farby krytov vonkajších spätných zrkadiel a pri kabriolete aj štyri odlišné odtiene plátna.
Novinky sú aj v interiéri, kde nájdeme nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, ktorý je kompatibilný s Apple CarPlay a MirrorLink. Stredová konzola je vďaka tomu "odľahčená" o mnoho tlačidiel. Nové a iné je tiež čalúnenie a kupujúci si môže objednať už od základného modelu kožu v štýle ramienka luxusných hodiniek.
Výbave nechýbajú parkovacie senzory vrátane zadnej kamery. Nechýba ani systém Active City Brake, ktorý pomocou laserového senzora dokáže automobil samočinne zastaviť do rýchlosti 30 km/h.
Faceliftované modely DS3 ctí aj pestrý výber pohonných jednotiek. Na výber ich výrobca ponúkne až osem. Aké presne budú, to teraz ešte nie je detailne známe, nemajú však medzi nimi chýbať trojvalce s atmosférickým plnením i turbom s objemom 1,2 litra. Ráta sa tiež so štvorvalcovým motorom 1,6 litra THP.
V ponuke budú aj dieselové motory 1,6 BlueHDi. Spolupracovať budú s manuálnymi i robotizovanými prevodovkami, ale aj klasickým automatom. Výrobca avizuje, že najúspornejší diesel s výkonom sto koní by mal vypúšťať do ovzdušia len 79 g/km CO2, z čoho sa vyvodiť priemerná spotreba len okolo 3 l/100 km.
Výkonom špičkový DS3 bude model od športovej divízie Performance. Pod kapotou bude mať motor 1,6 THP a stádočko naladené na výkon 211 koní a najvyšší krútiaci moment až 300 Nm. Podvozok tohto DS3 bude znížený o 15 milimetrov, kolesá budú mať väčší rozchod tak vpredu ako aj vzadu, pribudne účinnejší brzdový systém a samosvorný diferenciál Torsen.
Pre väčšiu príťažlivosť pribudnú v interiéry modelu DS3 karbónové dekóry, možno aj čalúnenie v kombinácii alkantara/koža. Dvojité koncovky výfuku sú však na modeli Performance stopercentnou istotou.
Odkedy sa modernizované modely DS3 a DS3 Cabrio stanú realitou na trhu? Ako klasický hatchback tak i kabriolet s plátennou strechou sa budú dať kúpiť už od februára, v športovej verzii Performance to bude neskôr.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën