Štvrtok, 14 február 2008
Automobil, ktorý sa na prvý pohľad vzhľadom nie veľmi líši od bežného sériového, a má pod kapotou motor s objemom 6,1 litra, výkon 431 koní, krútiaci moment 570 Nm a akceleruje na stovku za 4,5 sekundy, vyzerá ako bláznivý nápad. No - nezamilovali by ste si ho?
Po vyše 35 rokoch oživila americká automobilka Dodge legendárne športové kupé Dodge Challenger. Nový Dodge Challenger SRT8 zostáva verný dedičstvu svojich predkov, ponecháva si charakter pretekárskeho auta a bude môcť jazdiť po bežných komunikáciách. Tohto "svalovca" spája nezameniteľný dizajn s prvotriednymi jazdnými vlastnosťami. Má všetky predpoklady, aby si získal srdcia fanúšikov rýchlych kolies. Challenger i ďalšie americké športové autá z prelomu 60. a 70. rokov sa stali automobilovými legendami.
Dodge Challenger SRT8, model 2008, bol vyvinutý v konštrukčnej dielni značky Chrysler, ktorá vyvíja všetky SRT (Street Racing Technology) modely. Pri navrhovaní dizajnu sa konštruktéri inšpirovali jeho populárnym predchodcom. Challenger upúta predĺženou prednou kapotou, na ktorej vynikajú dva pruhy vo farbe uhlíkových vlákien. Športovú karosériu dotvára zvýšená zadná časť s výrazným spojlerom a veľkou hranatou pochrómovanou koncovkou výfuku. Pútavý dizajn dotvárajú prepracované detaily, napríklad chrómované veko nádrže alebo logá SRT8.
Dodge Challenger SRT8 poháňa najvýkonnejší motor koncernu Chrysler určený pre všetky automobily typu SRT. Benzínový motor HEMI® V-8 s objemom 6,1 litra dopĺňa 5-stupňová športovo naladená automatická prevodovka Autostick®. Agregát má výkon 317 kW (431 k) a krútiaci moment 570 Nm. S týmito parametrami dokáže Challenger zrýchliť z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd a cyklus 0–160–0 km/h je schopné vykonať za menej ako 17 sekúnd. Na Slovensku je tento motor už dostupný vo vozidlách Jeep Grand Cherokee SRT8 a Chrysler 300C SRT8.
Challenger nie je len o sile, ktorá sa prejavuje navonok. Okrem "dymiacich pneumatík" vozidlo ponúka aj celý rad najmodernejších technických prvkov, ako sú dotyková navigácia GPS, bezkľúčový systém na prístup do vozidla bez použitia klasického kľúča, multimediálny systém MyGIG™ určený na zábavu a systém UConnect® na hands-free telefonovanie cez Bluetooth®. Zákazník v ňom nájde všetko, čo by od športového kupé budúcnosti mohol očakávať.
Dodge Challenger SRT8 sa bude zatiaľ sériovo vyrábať len pre severoamerické trhy, a to iba v limitovanej sérii, čiže každý automobil bude mať číslované osvedčenie o originalite. Do predaja sa dostane už na jar tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Dodge