Digitálna verzia Mini Vision Urbanaut velebí priestor

Pondelok, 21 december 2020

Pred viac ako štyrmi rokmi predstavila značka Mini svoj Vision Next 100, ako pohľad do budúcnosti cez prizmu Auto. Teraz britská značka prichádza znovu s víziou budúcnosti – cez Mini Vision Urbanaut. Je to o tom, ako si vytvoriť vlastný priestor. Samozrejme v interiéri auta.

1-mini-vision-urbanaut

Po BMW a automobilke Rolls-Royce ukazuje značka Mini svoju víziu budúcnosti ako štúdiu Vision Urbanaut. Ňou sa britská značka nazerá do vzdialenej budúcnosti. Možno nie až tak vzdialenej.

Pri pohľade na snímku vizionárskeho Urbanauta je vidieť aké až extrémne aerodynamické tvary karosérie predvídajú návrhári pre autá budúcnosti.

Mini predstavila štúdiu Urbanaut na podujatí #NEXTGen ako exkluzívnu interpretáciu vízie priestoru. Digitálna vízia vozidla Urbanaut ponúka veľký vnútorný priestor a variabilitu, stále však na minimálnej ploche.

Šéf dizajnu: Mini je synonymom využitia vnútorného priestoru

"Značka Mini bola vždy synonymom inteligentného využitia priestoru. V štúdii Urbanaut sme súkromný priestor posunuli ďaleko do verejnej sféry a vytvorili sme tak úplne nové a obohacujúce zážitky,” vraví šéf dizajnu BMW Adrian van Hooydonk.

Tri momenty štúdie Mini

Mini vidíme v predstavenej štúdii budúcnosti ako prostriedok a spoločníka pre zážitky, ktoré by sme mohli nazvať aj Mini momenty. Moment Chill (pokoj) umožní nabrať dych a zastaviť sa. Vozidlo sa stane vaším útočiskom i nebom, kde si počas cesty môžete vydýchnuť, alebo pracovať pri plnom sústredení. Wanderlust (túlanie) je Mini momentom, keď štúdiu Urbanaut riadia automatizované jazdné funkcie. Moment Vibe (vibrácie) postaví na prvé miesto užívanie si času s inými ľuďmi.

Dizajn interiéru: kreatívnejšie využitie

Štúdia Mini Urbanaut bola zvnútra aj zvonka navrhnutá ako inovatívny koncept priestoru. Dizajnéri vytvorili zážitok z priestranného interiéru pred vývojom exteriéru. Využili na to prvky zariadenia a drevené modely v mierke. Na vytvorenie digitálneho modelu použili virtuálnu realitu a model systematicky upravovali, vďaka čomu má Mini nezvyčajnú výšku, ale dlhý je iba 4,46 m.

Elektrický pohon a automatizované jazdné funkcie

Štúdia Urbanaut bola od začiatku koncipovaná ako vozidlo s elektrickým pohonom a automatizovanými jazdnými funkciami. To dalo dizajnérom väčšiu mieru slobody pri navrhovaní exteriéru aj interiéru.

Jeden priestor, veľa možností

Pasažieri vstupujú do kabíny veľkými posuvnými dverami na boku vozidla. Prelomový posuvný a výklopný mechanizmus je ideálnym konštrukčným riešením do mestského prostredia, kde je priestor luxusom. Vpredu na strane vodiča ani spolujazdca už nie sú žiadne ďalšie dvere.

Zóna vodiča s ležadlom Daybed a balkónom

Základom inteligentného interiéru je extrémne flexibilné rozloženie štyroch sedadiel. Dve predné sú otočné. Keď vozidlo stojí, palubná doska sa zasunie a v zóne vodiča vznikne pohodlné ležadlo. Keď sa otvorí čelné sklo smerom nahor, vzniká balkón do ulice. To zvyšuje interakciu s okolím vozidla a vytvára veľkorysejší priestorový zážitok.

Užívateľské rozhrania a interakcie

Intuitívne užívateľské rozhranie umožňuje vynechať konvenčné spôsoby ovládania, ako napríklad prepínače alebo gombíky. Robiť veci jednoducho zdôrazňuje analógové dotykové hmatové spúšťanie funkcií, napríklad priamym dotykom.

Nová tvár Mini
Predná časť štúdie Mini Urbanaut reprezentuje evolúciu dvoch známych dizajnových ikon značky: predných svetlometov a mriežky chladiča.

Predné svetlomety štúdie sú umiestnené pod vrúbkovanou hliníkovou konštrukciou so štrbinovými otvormi a sú viditeľné iba keď sú zapnuté.

Svetlomety dopĺňajú prednú mriežku svojím atraktívnym vzhľadom typickým pre každé Mini. Mriežka má tvar osemuholníka, čo je zmena oproti tradičnej šesťuholníkovej.

Keďže štúdia Mini Urbanaut nemá spaľovací motor, ktorý by si vyžadoval chladenie vzduchom zvonku, mriežka dostala novú funkciu: slúži ako snímací panel pre automatizovanú jazdu.

Virtuálne dokonalý povrch karosérie Mini Vison Urbanaut má modernú základnú formu s vysoko kvalitnými detailami a štýlovú výzdobu. Kolesá sú v klasickom v štýle Mini v rohoch karosérie s krátkymi prevismi a dotvárajú pre Mini kompaktný a agilný vzhľad.

1-mini-vision-urbanaut 2-mini-vision-urbanaut 3-mini-vision-urbanaut 4-mini-vision-urbanaut 5-mini-vision-urbanaut 6-mini-vision-urbanaut 7-mini-vision-urbanaut 8-mini-vision-urbanaut 9-mini-vision-urbanaut 10-mini-vision-urbanaut 11-mini-vision-urbanaut 12-mini-vision-urbanaut
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.