Nedeľa, 06 február 2022
Autá značky Dacia sú nespochybniteľne už dlho považované za tigra trhu v Európe, ale dobre sa predávajú aj vo svete. Veď napríklad len v roku 2021 sa napriek pandemickej kríze a nedostatku elektronických komponentov predalo spolu 537 095 dacií rôznych modelov, čo je o 3 % viac ako rok predtým.
Rumunská značka zvýšila otáčky a na európskom trhu osobných áut predaných fyzickým osobám navýšila svoj predaj o rekordných 6,2 %. To značku vynieslo po prvýkrát na európsky stupeň víťazov v predaji jednotlivcom.
Tento výsledok dosiahla značka vďaka novým generáciám modelov Sandero, ktorých sa predalo viac ako 226 tisíc, a novému Dusteru, ktorý svojim podielom predaných áut viac ako 186 tisíc výdatne prispeli k úspechu značky.
Z uvedeného vidieť, že Dacia Sandero ostáva najpredávanejším modelom súkromnej klientele v Európe, a to každoročne od roku 2017. Duster je najpredávanejším SUV v tomto segmente v Európe od roku 2018.
Úspešne si vedie aj elektrický model Dacia Spring. Predáva sa len od jari minulého roku a odvtedy sa predalo 27 876 vozidiel. Objednávky po 9 mesiacoch od uvedenia do predaja sú na úrovni viac ako 46 000 kusov.
O obľúbenosti značky Dacia svedčí aj miera rastu a vernosti zákazníkov, ktorá bola aj v roku 2021 naďalej veľmi vysoká. Mala by naďalej stúpať aj v tomto roku vďaka rozšíreniu produktovej ponuky, hlavne uvedením nového rodinného až sedemmiestneho modelu Jogger už v tomto štvrťroku.
(janGold)Foto: Dacia