Sobota, 03 december 2011
Pri Dacii sa stalo takmer pravidlom, že svoj nový model predstaví najprv v pretekárskom rúchu a až následne vo výstavnej róbe. Inak tomu nebude ani pri najnovšej novinke, atraktívnom rodinnom automobile, ktorého predvoj s menom Dacia Lodgy Glace sa po prvý raz predstaví práve dnes (3. decembra) a zajtra na okruhovom ľadovom ovále v pretekoch seriálu Trophée Andros.
Skôr, ako sa nové MPV od Dacie s prímenom Lodge predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve, sadnú si do jej pretekárskej verzie, vlastne hneď dvoch, majstri volantu Alain Prost do prvej a jeho syn Nicolas Prost a Evans Stievenart do druhej. Dacia tak zostáva verná tradícii spred dvoch rokov, keď sa v rovnakých pretekoch nový model Dacie predstavil najprv (pred dvoma rokmi v preoblečení do rallye špeciálu) práve na zamrznutom okruhu a bývalý štvornásobný majster sveta Alain Prost obsadil v absolútnom poradí v oboch ročníkoch druhú priečku.
Nový, v poradí už tretí ročník Trophée Andros bude teda znovu s účasťou značky Dacia a znovu s originálnym a aktuálnym modelom značky Dacia. Do seriálu pretekov na ľade pre sezónu 2011/2012 prihlásila Dacia dve autá a posadí za ich volant silných jazdcov Alaina Prosta a Evensa Stievenarta. Prvé kolo seriálu 2011/2012 sa uskutoční 3. a 4. decembra vo Val Thorens vo Francúzsku.
"Ľadový" špeciál Dacia Lodgy Glace pripravovali na preteky seriálu Trophée Andros hneď tri firmy: Tork Engineering si zobrala na starosť dizajn, výrobu a kompletizáciu, Sodemp pripravila motor a svoj podiel na vyhotovení má, ako inak, aj Renault Sport Technologies. Ako správny pretekársky automobil tak aj Dacia Lodgy Glace má motor umiestnený uprostred. Upravený trojlitrový šesťvalec dokáže vyprodukovať až 355 koní pri 7500 otáčkach a krútiaci moment 360 Nm pri 5500 otáčkach. Silu prenáša na všetky štyri magnéziové 16" kolesá cez sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku. Aby auto aj dobre brzdilo, o to sa postarajú štvorpiestikové strmene bŕzd Beringer s kotúčmi s priemerom 300 mm vpredu a 265 mm vzadu.
Dacia Lodgy Glace dlhá 4001 mm a široká 1900 mm má rázvor 2500 mm a hmotnosť len 950 kg. Menšia sestrička budúceho sériového rodinného MPV, ktoré uvidíme na autosalóne v Ženeve, bude tak na ľadových okruhoch zrejme postrachom všetkých štartujúcich.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault