Pondelok, 30 november 2009
Ďalší nový model Dacie, v poradí šiesty, sa po predstavení štúdie na autosalóne v Ženeve na jar tohto roku uvedie teraz veľmi originálnym a netradičným, o to však zaujímavejším spôsobom – ako pretekársky automobil s 3,0 litrovým šesťvalcovým vidlicovým motorom s výkonom 350 koní, ktorý je umiestnený pred zadnou nápravou a poháňa všetky štyri kolesá, navyše má riadené obe nápravy. Dacia Duster sa tak odlišuje od všetkých doteraz uvedených modelov rumunskej automobilky, ktorá pracuje pod krídlami francúzskeho Renaultu.
Už dizajn štúdie sa vymykal tomu, čo dovtedy v kuchyni Dacie navarili. Aj preto, že vznikala v stredisku dizajnového centra Renaultu v Bukurešti v spolupráci s dizajnovým centrom Renaultu vo francúzskom Guyoncourte. Konečným výsledkom je unikátny automobil s exkluzívnym poslaním – Dacia Duster sa v sedle s bývalým štvornásobným majstrom sveta formuly 1 Alainom Prostom zúčastní sedemdielneho seriálu pretekov na ľade Trophée Andros.
Predstavený pretekársky špeciál Dacia Duster má pod laminátovou karosériou priestorový rúrkový rám, ktorého celková dĺžka je 4001 mm, šírka 1900 mm a je dielom divízie Renault Sport Technologies, pod taktovkou ktorej vznikajú všetky športové modely francúzskej automobilky.
Pri pohľade na pretekársky špeciál sa črtá silueta nového sériového modelu Dacia Duster, ktorá by už v polovici roku 2010 mala obohatiť trh s novými automobilmi.
Pohľad na karosériu pretekárskeho špeciálu prezrádza siluetu a základné črty nového sériového modelu Dacia Duster, ktorý by už v roku 2010 mohol obohatiť aj náš trh s novými automobilmi s pohonom 4x4.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault