Štvrtok, 12 august 2010
Štúdia športového elektromobilu Citroën Survolt má prinavrátiť francúzskej automobilke imidž kreatívneho výrobcu automobilov. Krokom k tomu je aj koncept Survolt predstavený v marci tohto roku v Ženeve. Navyše Survolt predstavuje automobil, ktorý rozvíja nekonvenčné nápady značky a zameriava sa na netradičný elektrický pohon. Okrem toho koncept Survolt spája v sebe aj jedinečný štýl, extravaganciu a dynamiku do výnimočného športového automobilu.
Citroën Survolt je pokračovateľom štúdie Revolte. Koncept športového automobilu je 3,85 metra dlhý, 1,87 metra široký a vysoký len 1,2 metra. Atraktívny dizajn je kombináciou zakrivených plôch, absencií liniek a užitočných doplnkov v podobe spojlerov a difúzorov. Survolt pripomína, že automobilka Citroën, ktorá žne úspechy na svetových automobilových súťažiach, má športové ambície a rada by vytvorila a zaradila do svojho portfólia aj menšie dvojdverové kupé. Vyžaduje si to bohatá športová história značky, ale najmä súčasný športový potenciál automobilky.
Plne elektrický koncept Citroën Survolt sa predstavil počas jedného júlového víkendu na 24hodinových pretekoch Le Mans Clasic, kde si na jednej z najznámejších vytrvalostných tratí odkrúžil prvé ostré kilometre. Za volant Survoltu sa posadila aj Vanina Ickxová, dcéra bývalého belgického automobilového pretekára Jackyho Ickxa. Jazdu s konceptom dvojmiestneho elektrického kupé si pochvaľovala a ocenila jeho sľubný športový potenciál.
Citroën Survolt poháňajú dva elektromotory s výkonom 220 kW (299 k), ktoré dokážu automobil zrýchliť z nuly na sto kilometrovú rýchlosť za čas pod päť sekúnd a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 260 km/h. Elektrickú energiu posielajú na elektromotory dve batérie s hmotnosťou 140 kg a dovoľujú Survoltu prejsť na jedno nabitie vzdialenosť 200 km. Pri dobíjaní zo špeciálnej siete stačia na plné nabitie dve hodiny, z bežnej siete desať hodín.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën