Piatok, 20 apríl 2012
Veľký deň Číny sa blíži. Už o dva dni otvorí Peking svoj autosalón Auto China 2012, alebo 2012 Beijing International Automotive Exhibition. Všetky svetové automobilky si do hlavného mesta najľudnatejšej krajiny sveta už dávnejšie vyšliapali svoj chodníček, pretože predviesť sa na tunajšom autosalóne je ako dostať vitamínovú injekciu pre ďalšie modely a nový rozmach výroby. Vie to dávno aj Citroën, takže v Pekingu nebude chýbať predobraz jeho nového doteraz najväčšieho a najluxusnejšieho modelu pomenovaného Numéro 9.
Citroën už o pár dní, od 23. apríla (otvárajú ho dva novinárske dni) nadviaže v Pekingu na štúdiu Metropolis, ktorú Francúzi predstavili v Šanghaji koncom roku 2010. Už pohľad na štúdiu prezrádza, že Numéro 9 má ďaleko od konvenčného modelu a zrejme chce ním na Číňanov silne zapôsobiť. Už vtedy v Šanghaji Francúzi prezradili, že táto štúdia sa má stať základom budúceho luxusného modelu a že jeho výrobou smeruje Citroën na čínsky trh.
Model vychádzajúci zo štúdie Numéro 9 má obohatiť líniu DS už tento rok. Nie je náhoda, že premiéru bude mať práve na autosalóne v Pekingu. Numéro 9 predznamenáva budúcnosť línie DS a naznačuje štylistické smerovanie troch nadchádzajúcich modelov tejto línie: prémiového sedanu segmentu C, SUV a prémiovej limuzíny segmentu D.
Línia DS dopĺňa ponuku značky Citroën. DS berie inšpiráciu od modelov svojej produkcie z 90 rokov. Francúzi vkladajú do línie DS svoje najlepšie schopnosti a skúsenosti, kreativitu a špičkové technológie. O tom, že značka vsadila na správneho koňa, svedčí aj fakt, že za dva roky od uvedenia sa vo svete predalo viac ako 200 tisíc automobilov Citroën DS3, DS4 a DS5.
Silueta štúdie Numéro 9 oživuje karosériu typu novými tvarmi a prvkami, predstavuje novú prednú časť a priberá si na pomoc aj technológiu Full-hybrid Plug-in. Štúdia sa vyznačuje aj výraznými výkonmi a schopnosťami úspory paliva. Na čisto elektrický pohon prejde štúdia približne 50 km. Elektromotor čerpá energiu z líthio-iónových batérií, ktoré sa z bežnej domácej zásuvky nabijú iba za 3,5 hodiny.
Benzínový turbo motor 1,6 THP (výkon 165 kW/225 k, 275 Nm) poháňa predné kolesá a elektromotor (51 kW/70 k, 200 Nm) kolesá zadné. Celkový výkon je 295 koní a krútiaci moment 475 Nm, pričom produkuje len 39 g CO2/km pri priemernej spotrebe len 1,7 l/100 km. Vysoký výkon umožňuje štúdii akcelerovať z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy a vyvinúť najvyššiu rýchlosť 244 km/h.
Štúdia Numéro 9 pri dĺžke 4,93 m a šírke 1,94 m disponuje nevšedne veľkým rázvorom s dĺžkou až 3 metre. To vytváraní dostatočný priestor na nohy pre pasažierov na zadných sedadlách. Automobil je pritom vysoký len 1,27 metra, čo mu dodáva veľmi dynamický výraz.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën