Štvrtok, 13 október 2022
Citroën svojou novou korporátnou identitou a novým logom značky naznačuje nové smerovanie automobilky s dvomi šípmi v znaku. Signalizuje, že značka pôjde novou odvážnejšou, vzrušujúcejšou a dynamickejšou érou svojej 103-ročnej histórie.
Elegantný nový znak debutuje na významnej štúdii rodinného vozidla značky Citroën. Budúce nové verzie modelu vychádzajúce z tejto štúdie budú od polovice roku 2023 postupne zapĺňať produkciu značky Citroën.
Automobilka prejde pri všetkých nových modeloch na nový dizajnový jazyk. Charakteristickým preň bude výrazne vylepšený ovál loga na prednej čelnej ploche štúdie. Takto umiestnené logo je výrazné a stane sa charakteristickým prvkom budúcich modelov Citroën.
Vincent Cobée, generálny riaditeľ automobilky Citroën, k novej identite a smerovaniu nového dizajnového jazyka hovorí, že nová identita značky je elegantným symbolom pokroku, že Citroën robí všetko, aby najmä prechod zákazníkov na elektrický pohon bol cenovo dostupnejší, pohodlnejší a príjemnejší.
Povedal tiež, že dedičstvo inšpirácie odvážnymi a revolučnými vozidlami dáva Citroënu energiu prijať iný inkluzívnejší prístup k budúcej rodinnej mobilite.
Ústredným prvkom novej identity značky je evolúcia svetoznámeho symbolu značky Citroën v podobe dvojitých šípov deux chevrons. Ide o desiatu významnú úpravu loga automobilky Citroën od založenia spoločnosti v roku 1919.
Nový znak sa vyznačuje širšími a výraznejšími šípmi v kontraste s jemnejším vertikálnym oválnym rámom. Vizuálne výrazný znak sa tak stane v okamihu rozpoznateľným prvkom všetkých modelov Citroën.
Prvým dôkazom nového smerovania značky je exkluzívna štúdia rodinného auta, ktoré vychádza z konceptu Oli a ponesie novú identitu značky Citroën.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën