Citroën Grand C4 Picasso: väčší a sedemmiestny

Piatok, 06 september 2013

Krátko po uvedení kompaktného MPV C4 Picasso na slovenský trh predstavil Citroën jeho väčšieho súrodenca – sedemmiestny Grand C4 Picasso. Aj tento nový model zdobia extravagantné krivky a tvary toho menšieho. Aj väčší brat stojí na rovnakej platforme ako jeho menší súrodenec a v mnohom aj naň nadväzuje.

Citroen Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso, väčší Picasso, sa predstavuje zatiaľ iba na fotografiách

Citroën Grand C4 Picasso sa od 5-miestnej verzie odlišuje iba veľmi mierne, no zakladá si na vyvážených proporciách a výraznom dizajne. Automobilka ho predstavuje zatiaľ iba na fotografiách. Menšia 5-miestna verzia prináša nový pohľad na pomer medzi vnútorným priestorom a plynulosťou línií. Výhody novej modulárnej platformy umožňujú väčšiemu Picassu ponúknuť najlepšie spojenie variability, vnútorného priestoru a prístupnosti.

Nová modulárna platforma EMP2 umožnila vytvoriť rázvor s dĺžkou až 2,84 m, ktorý je najväčší v kategórii. Dĺžka nového MPV je síce rovnaká ako v prípade predchádzajúcej generácie (4,59 m), novinkou však je variabilita s tretím radom sklápateľných sedadiel.

Vďaka väčšiemu rázvoru oproti predchodcovi o 11 cm a celkovej dĺžke vozidla nájde si v jeho interiéri miesto až 7 cestujúcich. Narástol aj objem batožinového priestoru, ktorý je väčší o 69 litrov. Má 645 litrov a viac ako 700 litrov, ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.

Interiér je vzdušný najmä kvôli sériovo montovanému panoramatickému čelnému sklu a veľkej presklenej streche, ktorá púšťa do interiéru nového Grand C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,70 m2 na špičku segmentu. V noci sa o zvýšenie pohodlia stará biele LED svetlo.

Grand C4 Picasso bude prvým modelom Citroënu, ktorý použije nový motor 2,0 BlueHDi s výkonom 150 koní a do vzduchu bude vypúšťať len 117 g CO2 na kilometer (pri osadení 6stupňovou automatickou prevodovkou) a motor tak vyhovie podmienkam normy Euro 6. Navyše využíva modul SCR (Selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.

Základnou pohonnou jednotkou bude motor 1,6 e-HDi s výkonom 115 koní, v ponuke však bude aj úsporný 1,6 e-HDi Airdream s výkonom 90 koní. Predpokladá sa, že z benzínových motorov nájdu miesto pod kapotou motory 1,6 VTi/120 k a 1,6 THP/156 k.

Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso Citroen Grand C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5