Piatok, 06 september 2013
Krátko po uvedení kompaktného MPV C4 Picasso na slovenský trh predstavil Citroën jeho väčšieho súrodenca – sedemmiestny Grand C4 Picasso. Aj tento nový model zdobia extravagantné krivky a tvary toho menšieho. Aj väčší brat stojí na rovnakej platforme ako jeho menší súrodenec a v mnohom aj naň nadväzuje.
Citroën Grand C4 Picasso sa od 5-miestnej verzie odlišuje iba veľmi mierne, no zakladá si na vyvážených proporciách a výraznom dizajne. Automobilka ho predstavuje zatiaľ iba na fotografiách. Menšia 5-miestna verzia prináša nový pohľad na pomer medzi vnútorným priestorom a plynulosťou línií. Výhody novej modulárnej platformy umožňujú väčšiemu Picassu ponúknuť najlepšie spojenie variability, vnútorného priestoru a prístupnosti.
Nová modulárna platforma EMP2 umožnila vytvoriť rázvor s dĺžkou až 2,84 m, ktorý je najväčší v kategórii. Dĺžka nového MPV je síce rovnaká ako v prípade predchádzajúcej generácie (4,59 m), novinkou však je variabilita s tretím radom sklápateľných sedadiel.
Vďaka väčšiemu rázvoru oproti predchodcovi o 11 cm a celkovej dĺžke vozidla nájde si v jeho interiéri miesto až 7 cestujúcich. Narástol aj objem batožinového priestoru, ktorý je väčší o 69 litrov. Má 645 litrov a viac ako 700 litrov, ak sú sedadlá druhého radu posunuté úplne dopredu.
Interiér je vzdušný najmä kvôli sériovo montovanému panoramatickému čelnému sklu a veľkej presklenej streche, ktorá púšťa do interiéru nového Grand C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,70 m2 na špičku segmentu. V noci sa o zvýšenie pohodlia stará biele LED svetlo.
Grand C4 Picasso bude prvým modelom Citroënu, ktorý použije nový motor 2,0 BlueHDi s výkonom 150 koní a do vzduchu bude vypúšťať len 117 g CO2 na kilometer (pri osadení 6stupňovou automatickou prevodovkou) a motor tak vyhovie podmienkam normy Euro 6. Navyše využíva modul SCR (Selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2.
Základnou pohonnou jednotkou bude motor 1,6 e-HDi s výkonom 115 koní, v ponuke však bude aj úsporný 1,6 e-HDi Airdream s výkonom 90 koní. Predpokladá sa, že z benzínových motorov nájdu miesto pod kapotou motory 1,6 VTi/120 k a 1,6 THP/156 k.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën