Utorok, 19 apríl 2011
Produktový modelový rad Citroën DS3 a DS4 rozširil na autosalóne v Šanghaji predstavený tretí člen a pokračovateľ rodu luxusných citroënov - DS5. Aj tento, podobne ako dva predchádzajúce modely luxusnej divízie DS, má zacielené na na klientov, ktorí hľadajú moderné prémiové produkty. Práve takým je aj nový Citroën DS5.
Nový DS5 vznikol na podvozkovej platforme poslednej C5, tak ako aj dva predchádzajúce modely radu DS na platformách svojich menej luxusných súrodovcov. Ak by sme porovnávali C5 a DS5, zistili by sme, že luxusný model DS5 je od C5 o dosť kratší a len o málo užší. Kompaktná a príťažlivá karoséria DS5 (dĺžka 4,52m, šírka 1,85m) pripomína kupé. Má päť plnohodnotných sedadiel, štvoro dverí a batožinový priestor veľký až 465 litrov s prístupnosťou a variabilitou hatchbacku.
Inovatívny automobil je podľa Citroëna v dokonalej súhre so sloganom značky Creative Technologie, pretože prináša ešte vycibrenejšie prvky v oblasti štýlu, tvarov, zmyslov a rafinovanosti. Oslovuje svojimi tvarmi, inšpiruje štýlom a aerodynamikou. DS5 je originálnym výtvorom plným technologických inovácií. Ovplýva najlepšími technológiami značky, napríklad inteligentnou kontrolou trakcie, videom riadený asistent opustenia jazdného pruhu či prepínanie diaľkových svetlometov v závislosti od okolitej premávky.
Model DS5 ponúka veľký vnútorný priestor, ktorý dopĺňa jedinečnosť karosérie a perfektne harmonizuje s exteriérom. Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča. DS5 ťaží predovšetkým z najlepších skúseností značky v oblasti rafinovanej a veľmi vysokej kvality spracovania. Každý detail dostal špeciálnu starostlivosť. Na palubu sa dostali mimoriadne kvalitné materiály, ako leštená koža a kov, ktoré podčiarkujú exkluzivitu sedadiel Bracelet, charakteristického prvku vozidiel línie DS. Sú tou najlepšou vizitkou remeselných zručností francúzskych sedlárskych majstrov.
Nový DS5 bude mať pod kapotou známu hybridnú pohonnú jednotku Hybrid4, ktorá je spojením dvojlitrového turbodiesela s výkonom 163 koní a elektromotora, ktorý pridáva ďalších 37 koní, spolu tak sústava produkuje výkon 200 koní. Turbodiesel poháňa kolesá prednej nápravy, elektromotor kolesá zadné. Do ovzdušia DS5 vypúšťa iba 99 g CO2/km.
Mimoriadna pozornosť sa venovala doladeniu jazdných vlastností.
Osvetlenie interiéru obstarávajú progresívne nastavené LED. Po stlačení štartovacieho tlačidla, ktoré je súčasťou bezkľúčového prístupu, celý interiér ožije: vysunie sa obrazovka systému na farebné zobrazovanie podstatných jazdných údajov (rýchlosť, nastavenie tempomatu/obmedzovača rýchlosti a navigácie). Náladové osvetlenie sa dá nastavovať od bielej po červenú.
Do predaja sa má DS5 dostať koncom roka 2011. Model DS5 sa bude vyrábať vo Francúzsku a predávať okrem Európy aj na mimoeurópskych trhoch, pričom prvá bude Čína.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën