Citroen DS5: vieme ako vyzerá

Utorok, 19 apríl 2011

Produktový modelový rad Citroën DS3 a DS4 rozširil na autosalóne v Šanghaji predstavený tretí člen a pokračovateľ rodu luxusných citroënov - DS5. Aj tento, podobne ako dva predchádzajúce modely luxusnej divízie DS, má zacielené na na klientov, ktorí hľadajú moderné prémiové produkty. Práve takým je aj nový Citroën DS5.

Citroen DS5
Citroën DS5 je tretím z radu luxusnej divízie DS. Mieri do prémiového segmetu

Nový DS5 vznikol na podvozkovej platforme poslednej C5, tak ako aj dva predchádzajúce modely radu DS na platformách svojich menej luxusných súrodovcov. Ak by sme porovnávali C5 a DS5, zistili by sme, že luxusný model DS5 je od C5 o dosť kratší a len o málo užší. Kompaktná a príťažlivá karoséria DS5 (dĺžka 4,52m, šírka 1,85m) pripomína kupé. Má päť plnohodnotných sedadiel, štvoro dverí a batožinový priestor veľký až 465 litrov s prístupnosťou a variabilitou hatchbacku.

Inovatívny automobil je podľa Citroëna v dokonalej súhre so sloganom značky Creative Technologie, pretože prináša ešte vycibrenejšie prvky v oblasti štýlu, tvarov, zmyslov a rafinovanosti. Oslovuje svojimi tvarmi, inšpiruje štýlom a aerodynamikou. DS5 je originálnym výtvorom plným technologických inovácií. Ovplýva najlepšími technológiami značky, napríklad inteligentnou kontrolou trakcie, videom riadený asistent opustenia jazdného pruhu či prepínanie diaľkových svetlometov v závislosti od okolitej premávky.

Model DS5 ponúka veľký vnútorný priestor, ktorý dopĺňa jedinečnosť karosérie a perfektne harmonizuje s exteriérom. Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča. DS5 ťaží predovšetkým z najlepších skúseností značky v oblasti rafinovanej a veľmi vysokej kvality spracovania. Každý detail dostal špeciálnu starostlivosť. Na palubu sa dostali mimoriadne kvalitné materiály, ako leštená koža a kov, ktoré podčiarkujú exkluzivitu sedadiel Bracelet, charakteristického prvku vozidiel línie DS. Sú tou najlepšou vizitkou remeselných zručností francúzskych sedlárskych majstrov.

Citroen DS5
Model DS5 sa v Šanghaji predstavuje vo svojom najlepšom šate, ako jedinečný výtvor francúzskych dizajnérov a konštruktérov a najlepších schopností značky Citroën

Nový DS5 bude mať pod kapotou známu hybridnú pohonnú jednotku Hybrid4, ktorá je spojením dvojlitrového turbodiesela s výkonom 163 koní a elektromotora, ktorý pridáva ďalších 37 koní, spolu tak sústava produkuje výkon 200 koní. Turbodiesel poháňa kolesá prednej nápravy, elektromotor kolesá zadné. Do ovzdušia DS5 vypúšťa iba 99 g CO2/km.

Mimoriadna pozornosť sa venovala doladeniu jazdných vlastností.

Osvetlenie interiéru obstarávajú progresívne nastavené LED. Po stlačení štartovacieho tlačidla, ktoré je súčasťou bezkľúčového prístupu, celý interiér ožije: vysunie sa obrazovka systému na farebné zobrazovanie podstatných jazdných údajov (rýchlosť, nastavenie tempomatu/obmedzovača rýchlosti a navigácie). Náladové osvetlenie sa dá nastavovať od bielej po červenú.

Do predaja sa má DS5 dostať koncom roka 2011. Model DS5 sa bude vyrábať vo Francúzsku a predávať okrem Európy aj na mimoeurópskych trhoch, pričom prvá bude Čína.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.