Citroën CXperience: Koncept luxusnej limuzíny

Streda, 31 august 2016

Budúcnosť v podaní Citroënu môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži.

1 Citroen CXperience
Koncept luxusnej limuzíny Citroën CXperience mesiac pred svetovou premiérou v Paríži

Koncept CXperience predstaví Citroën v Paríži povedľa novej generácie hatchbacku C3, najpredávanejšieho modelu značky. XCperience je veľmi vhľadný extravagantný koncept, za ktorým sa skrýva dvojpriestorová (trojpriestorová ?) limuzína dlhá 4,85 m. Má štvoricu dverí, zadné výklopné veko, luxusný interiér zameraný na komfort a pohodlie posádky.

CXperience predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan Be Different, Feel Good, čo vo voľnom preklade môže znamenať Byť odlišný, cítiť sa dobre, v tomto prípade v segmente veľkých limuzín. Má úplne nové a originálne tvary a potenciál zaujať.

5 Citroen CXperience
Priestranný interiér konceptu je zameraný hlavne na komfort a pohodlie cestujúcich. Ozvláštňuje ho otváranie dverí proti sebe s uhlom 90º a absencia stredového stĺpika.

Štúdia CXperience sa na pohľad vyznačuje dvojpriestorovým poňatím tvarov karosérie s napnutými líniami a s premyslene navrhnutými proti sebe sa otvárajúcimi dverami. Pocit dynamiky karosérie vychádza aj z odvážnych línií, spojených s veľkými plochami, ktoré obohacujú vlastný dizajnový prvok štúdie.

Štúdia má impozantnú dĺžku 4,85 metre, široká je 2,0 metre a vysoká len 1,37 metra, má veľmi krátke previsy a rázvor až 3 metre, čo zvýrazňuje jej výnimočný zjav a plynulé tvary. Zaujmú tri samostatné natáčacie LED svetlomety nezvyčajných tvarov umiestnené v rohoch vozidla. Zadné svetlá majú rovnako 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V a smerovkami, ktoré sú v ich strede. Vonkajšie spätné zrkadlá nahradili kamery.

Pohľad na štúdiu CX Perience zozadu pripomína skôr superšport s dvojicou koncoviek výfuku ako luxusnú limuzínu. Príslušnosť k prémiovej triede podčiarkujú veľké 5-lúčové kolesá s priemerom 22 palcov.

Jedinečnosť a osobitosť štúdie CXperience dotvárajú dvere, ktoré sa otvárajú proti seba až o 90°, čo výrazne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Po ich otvorení sa ponúka pohľad na prémiovo spracovaný a mimoriadne priestranný, komfortný a pohodlný interiér.

2 Citroen CXperience
Koncept Citroën CXperience z pohľadu zozadu pripomína viac superšport ako limuzínu

CXperience má pod kapotou až 300 koní z plug-in hybridnej techniky, ktoré sú poskladané zo 150 (110 kW) až 200 (147 kW) koní z benzínového motora a 80 kW elektromotora. Na elektrickú energiu z akumulátora s kapacitou 3 kWh vie štúdia prejsť až 60 kilometrov. Nabitie akumulátora z domácej zásuvky trvá približne 4,5 hodiny. Prenos síl na kolesá obstaráva osemstupňová samočinná prevodovka.

Odpruženie limuzíny má na starosti nový hydraulický systém pruženia.

1 Citroen CXperience 2 Citroen CXperience 3 Citroen CXperience 4 Citroen CXperience 5 Citroen CXperience 6 Citroen CXperience 7 Citroen CXperience 8 Citroen CXperience 9 Citroen CXperience
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.