Streda, 31 august 2016
Budúcnosť v podaní Citroënu môže vyzerať aj takto: dĺžka tesne pod päť metrov, kombinovaný výkon hybridnej techniky 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov. Taký je koncept CXperience, ktorý francúzska automobilka predstaví koncom septembra na autosalóne v Paríži.
Koncept CXperience predstaví Citroën v Paríži povedľa novej generácie hatchbacku C3, najpredávanejšieho modelu značky. XCperience je veľmi vhľadný extravagantný koncept, za ktorým sa skrýva dvojpriestorová (trojpriestorová ?) limuzína dlhá 4,85 m. Má štvoricu dverí, zadné výklopné veko, luxusný interiér zameraný na komfort a pohodlie posádky.
CXperience predstavuje schopnosť značky rozvíjať slogan Be Different, Feel Good, čo vo voľnom preklade môže znamenať Byť odlišný, cítiť sa dobre, v tomto prípade v segmente veľkých limuzín. Má úplne nové a originálne tvary a potenciál zaujať.
Štúdia CXperience sa na pohľad vyznačuje dvojpriestorovým poňatím tvarov karosérie s napnutými líniami a s premyslene navrhnutými proti sebe sa otvárajúcimi dverami. Pocit dynamiky karosérie vychádza aj z odvážnych línií, spojených s veľkými plochami, ktoré obohacujú vlastný dizajnový prvok štúdie.
Štúdia má impozantnú dĺžku 4,85 metre, široká je 2,0 metre a vysoká len 1,37 metra, má veľmi krátke previsy a rázvor až 3 metre, čo zvýrazňuje jej výnimočný zjav a plynulé tvary. Zaujmú tri samostatné natáčacie LED svetlomety nezvyčajných tvarov umiestnené v rohoch vozidla. Zadné svetlá majú rovnako 3D optiku s laserovými svetelnými vláknami v tvare V a smerovkami, ktoré sú v ich strede. Vonkajšie spätné zrkadlá nahradili kamery.
Pohľad na štúdiu CX Perience zozadu pripomína skôr superšport s dvojicou koncoviek výfuku ako luxusnú limuzínu. Príslušnosť k prémiovej triede podčiarkujú veľké 5-lúčové kolesá s priemerom 22 palcov.
Jedinečnosť a osobitosť štúdie CXperience dotvárajú dvere, ktoré sa otvárajú proti seba až o 90°, čo výrazne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Po ich otvorení sa ponúka pohľad na prémiovo spracovaný a mimoriadne priestranný, komfortný a pohodlný interiér.
CXperience má pod kapotou až 300 koní z plug-in hybridnej techniky, ktoré sú poskladané zo 150 (110 kW) až 200 (147 kW) koní z benzínového motora a 80 kW elektromotora. Na elektrickú energiu z akumulátora s kapacitou 3 kWh vie štúdia prejsť až 60 kilometrov. Nabitie akumulátora z domácej zásuvky trvá približne 4,5 hodiny. Prenos síl na kolesá obstaráva osemstupňová samočinná prevodovka.
Odpruženie limuzíny má na starosti nový hydraulický systém pruženia.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën