Sobota, 10 november 2012
Automobilky hľadajú cesty, ako sa viac čo najviac priblížiť k potenciálnemu zákazníkovi. S novou ponukou prichádza v týchto dňoch francúzska automobilka Citroën a uvádza na trh cenovo atraktívny sedan C-Elysée. Nový model má príťažlivú základnú cenu 8490 eur a kúpiť si ho môžete už dnes.
Nový sedan C-Elysée má charakteristický predok Citroënu: dvojitý šíp vpredu na maske chladiča, typický znak súčasných modelov automobilky, pod ním v nárazníku veľký otvor na vstup vzduchu do motorového priestoru a predĺžené hlavné svetlomety v štýle posledných modelov automobilky. Vzadu sú rozpoznávacím znakom najmä do bokov pretiahnuté združené koncové svetlá a zvýšená zadná časť v mieste batožinového priestoru.
C-Elysée meria na dĺžku 443 cm, šírku má 171 cm, vysoký je 147 centimetrov a jeho hmotnosť je podľa výbavy od 1020 kg do 1095 kg. Vďaka veľkého rázvoru 265 cm má priestranný interiér, ktorý môže konkurovať autám vyššej triedy. Mimoriadne veľa miesta je pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách a až 506 litrový batožinový priestor patrí k špičke v segmente. Vďaka týmto vlastnostiam môže C-Elysée plniť úlohu prvého, resp. jediného auta v rodine.
Citroën má v ponuke pre C-Elysée dva benzínové motory a jeden turbodiesel. Základom je nový benzínový s objemom 1,2 litra, výkonom 72 koní a spotrebou 5,3 l/100 km. Výkonnejší benzínový má objem 1,6 litra, výkon 115 koní a spotrebu 6,4 l/100 km. Naftový má objem 1,6 litra, výkon 92 koní a spotrebu 4,1 l/100 km.
Nový C-Elysée sme mali možnosť vyskúšať počas novinárskej prezentácie v Bratislave. Niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali s modelom, ktorý mal pod kapotou turbodiesel 1,6 HDi s výkonom 92 koní. Aj táto krátka jazda ulicami hlavného mesta i po okolitých cestách nás utvrdila v tom, že mnohé z proklamovaných vlastností Citroën E-Elysée naozaj má. Motor s tichým a kultivovaným chodom ochotne reagoval na plynový pedál a mal dobrý záťah už od 1800 otáčok.
Podvozok dokázal absorbovať nerovnosti bratislavských ciest, a to je dobré vysvedčenie pre C-Elysée. Pochvalu vyslovujeme aj prevodovke pre jej dlhšie odstupňovanie, takže aj tých päť prevodových stupňov (onedlho túto v súčasnosti jedinú prevodovku doplní robotizovaná prevodovka) je postačujúcich. Napríklad pri jazde po diaľnici pri limitnej rýchlosti 130 km/h nám motor "točil" len 2600 otáčok, čo je výhodné z hľadiska menšieho hluku v kabíne, a aj nižšej spotreby. Tá určite poteší nových užívateľov – my sme namerali 4,6 l/100 km, pričom sme sa s autom nemaznali a jazdili sme v meste i po diaľnici.
Citroën C-Elysée je model šitý na mieru slovenského zákazníka: má priestranný interiér a enormne veľký batožinový priestor. Fabrika o ňom hlása, že je to automobil najmä pre mužov. Predovšetkým pre tých, ktorí majú obmedzený rozpočet, resp. nechcú investovať do auta príliš veľa peňazí. Chcú však nové, nie jazdené auto, auto, ktoré uspokojí ich každodenné požiadavky, ale je vhodné aj pre rodinu, na víkendy či dlhé dovolenkové cesty. Navyše by malo byť aj robustné a vhodné aj na nekvalitné cesty, byť bezpečné, ale aj úsporné. A samozrejme, malo by mať aj elegantný dizajn.
Citroën C-Elysée – výbava a ceny
Motor | Prevodovka | Výkon kW/k | Výbava | Cena (eur) |
VTi 72 | Man. 5stup. | 53/72 | Attraction | 8 490 |
HDi 92 | Man. 5stup. | 68/92 | Attraction | 10 690 |
VTi 72 | Man. 5stup. | 53/72 | Secuction | 9 990 |
VTi 115 | Man. 5stup. | 85/115 | Secuction | 10 990 |
HDi 92 | Man. 5stup. | 68/92 | Secuction | 12 190 |
VTi 115 | Man. 5stup. | 85/115 | Execitive | 11 790 |
HDi 92 | Man. 5stup. | 68/92k | Execitive | 13 190 |