Utorok, 24 júl 2012
Citroën odhalil v uplynulých dňoch nový sedan označený ako C-Elysée. Dostal do vienka atraktívny dizajn, má byť praktický a aj za veľmi priaznivú cenu. Chcete sa aj vy dozvedieť o takto atraktívnom modely viac? Že by to bol vážny konkurent pre nový Seat Toledo alebo Škodu Rapid?
Návrhári Citroënu začínali pri navrhovaní nového modelu od piky. Vzali si hárok čistého papiera a pustili sa do navrhovania trojpriestorovej limuzíny, ktorá má zákazníka chytiť za srdce. Jej línie sú podľa obrázkov vyvážené, podľa výrobcu aj zvodné. Predná časť sa hlási k príslušnosti k značke: má široký chrómovaný znak, ktorý podčiarkuje elegantne klenutú kapotu. Z karoséria vyžaruje rozhodný postoj, a to najmä vďaka vyššej línii karosérie, širokému rozchodu a výrazným blatníkom. Model C-Elysée môže dopĺňať viacero chrómových prvkov.
Citroën C-Elysée má karosériu dlhú 443 cm, na šírku meria 171 cm a vysoký je 147 cm. Rázvor s hodnotou 265 cm má byť najdlhší vo svojej kategórii. Vďaka nemu bude mať C-Elysée jedinečné jazdné vlastnosti a veľkorysý vnútorný priestor.
Interiér má konkurovať vozidlám z vyššej triedy, navyše boduje aj veľmi dobrou ponukou miesta vzadu. Zadní pasažieri majú k dispozícii jedinečný priestor na nohy ako na dĺžku tak aj do šírky. Vnútorný priestor však neuberá nič z batožinového priestoru, ktorý má uctyhodných 506 litrov. Vďaka týmto danostiam bude môcť nový Citroën spĺňať aj úlohu prvého vozidla v rodine.
C-Elysée príde aj s novým benzínovým trojvalcom 1,2 VTi s výkonom 72 koní a krútiacim momentom 110 Nm pri 3000 ot/min. Tento motor môže splupracovať s 5stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Mal by mať spotrebu od 5 litrov na 100 kilometrov a emisie CO2 len 115 g/km. Ďalším motorom bude benzínový štvorvale 1,6 VTi 115 spojený s manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Z naftových motorov zasa osvedčený 1,6 HDi s výkonom 92 koní, ktorého spotreba v kombinovanom cykle má byť 4,1 l/100 km a vypúšťané emisie CO2len 108 g/km.
Okrem veľkého vnútorného priestoru sa C-Elysée bude chváliť aj viacerými modernými a intuitívnymi prvkami výbavy, napríklad digitálnou klimatizáciou, parkovacími snímačmi vzadu, tempomatom s obmedzovačom rýchlosti i autorádiom schopným prehrávať súbory MP3. Bude disponovať tiež technológiou Bluetooth na telefonovanie. Ponuka technológií sa má rozšíriť aj o navigačný systém s dotykovou obrazovkou, parkovaciu kameru či bezkľúčový prístup a štartovanie.
Do predaja sa Citroën C-Elysée dostane na konci roka 2012 a je zameraný na potreby klientely, ktorá vyhľadáva príťažlivo vyzerajúci, no zároveň cenovo dostupný sedan, v ktorom sa spája výkon, nízka spotreba a dlhá životnosť.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën