Citroën C5 Snow Motion

Streda, 18 február 2009

Obávate sa snehu na cestách? Neveríte si na šmykľavých a zľadovatených cestách? V takomto prípade môže pomôcť systém Snow Motion vyvinutý Citroënom. Háčik je len v tom, že zatiaľ ho používa jedine luxusný Citroën C5.

Citroën C5

Snow Motion vyvinul Citroën inteligentný systém, ktorý im pomôže pokojne a účinne prejsť po zasnežených cestách bez toho, aby musel zasiahnuť stabilizačný systém ESP, aj keď by to malo byť iba pár dní v roku. Snahou bolo vyvinúť premyslený systém, ktorý by bol ľahko používateľný a dostal by sa k zákazníkom v základnej výbave bez toho, aby si ho museli priplácať.

Pomocou tejto technológie sa môžu začínajúci, ale aj zruční vodiči pokojne pohnúť či rozbehnúť aj na zasnežených či zľadovatených cestách a v kopcoch so sklonom do 10 stupňov, i keď im na to chýbajú potrebné skúsenosti. Avšak ani tento systém nedokáže poprieť fyzikálne zákony. Snow Motion zlepšuje priľnavosť na všetkých druhoch povrchov a za každých poveternostných podmienok, čím zároveň zvyšuje bezpečnosť jazdy.

Citroën C5

Reakcie systému zlepšuje aj použitie zimných pneumatík, ktoré v daných poveternostných podmienkach zabezpečujú účinnejší a bezpečnejší pohyb. Pokiaľ nepoužívate zimné pneumatiky, nepomôže zlepšiť priľnavosť a jazdné vlastnosti v pozdĺžnom smere (zrýchľovanie, brzdenie) ani systém Snow Motion, ani náhon na všetky štyri kolesá.

Automobily s tradičným protipreklzovým systémom ASR regulujú prešmykovanie kolies hnacej nápravy. Technológia Snow Motion túto vlastnosť vylepšuje a prináša úplne nový postup riadenia protipreklzového systému, vďaka čomu sa Citroën C5 na zasnežených a zľadovatených vozovkách spoľahlivo pohne a rozbehne.

Zásah systému Snow Motion prebieha v troch fázach a pokyny k tomu vydáva riadiaca jednotka po tom, čo vyhodnotí všetky podmienky jazdy a zladí ich s pokynmi od vodiča, pričom systém analyzuje všetky vonkajšie podmienky, ako sklon cesty, priľnavosť, hrúbka snehu a iné. Systém Snow Motion riadi rozdelenie krútiaceho momentu na konkrétne poháňané koleso tak pri jazde na suchej ako aj mokrej vozovke. Tým sa zvyšuje priľnavosť a zlepšujú jazdné vlastnosti automobilu.

Citroën C5

Pri silnom priečnom zrýchlení, skôr ako dôjde k nedotáčavému šmyku, riadiaca jednotka porovnáva zadefinované údaje s dátami z vonkajšieho kolesa a podľa toho reguluje výkon motora. V tom momente nepríde k náhlemu prerušeniu toku výkonu motora, ako sa to deje vo vozidlách s tradičným ASR. Ak sa vozidlo dostane do nedotáčavého šmyku, riadiaca jednotka sa zameria na rýchlosť otáčania sa vonkajšieho kolesa, aby stabilizovala vozidlo úpravou výkonu motora.

Nový systém Snow Motion vyvinutý Citroënom je charakteristický najmä tým, že má spontánny nástup, zlepšuje za každých podmienok jazdné vlastnosti automobilu a zvyšuje bezpečnosť jazdy. Porovnávať by sa Snow Motion mohol s automobilmi vybavenými samosvorným diferenciálom, s ktorým má veľmi podobný účinok, alebo s automobilmi SUV s pohonom 4x4, pretože podľa Citroëna dokáže v krízových situáciách vyriešiť až 95 percent problémových situácií. Navyše je Snow Motion finančne o dosť úspornejší.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.