Citroën C4 Picasso na slovenské cesty

Sobota, 03 august 2013

Citroën uviedol na slovenský trh druhú generáciu veľkopriestorového modelu C4 Picasso. Ide o kompletne nový model francúzskej automobilky, a týka sa to tak dizajnu karosérie ako aj interiéru. Nový C4 Picasso je postavený na novej koncernovej platforme EMP2 a Citroën ho považuje za jeden zo svojich kľúčových modelov.

Citroen C4 Picasso
Druhá generácia C4 Picasso predlžuje tradíciu obľúbenosti radu MPV značky Citroën

Už prvá generácia modelu Picasso na báze modelu Xsara zaujala zákazníkov. Do predaja prvý Picasso prišiel v roku 1999. Tento model bol práve tak ako aj jeho menší súrodenec C3 Piccaso (vyrábaný v Trnave) automobilom určeným pre rodiny. Práve takým bol aj model prvej generácie C4 Piccaso, predchodca terajšej novinky, ktorá je rovnako orientovaná predovšetkým na rodinu.

Vzhľad C4 Picasso druhej generácie vychádza z konceptu Technospace, ktorý Citroën predstavil na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve. Mnohí považovali dizajn konceptu budúceho Picassa za kontroverzný, ale ak si uvedomíme, že tomu bolo tak už pri prvom Picasse (Xsaro), tak si môžeme iba povedať, že tak ako sa udomácnili predchodcovia prvého Picassa, ešte skôr si záujemcovia obľúbia nové C4 Picasso.

Dizajn nového Picassa je moderný a vyvážaný, aj keď má prvky extravagantnosti, čo však k moderne automobilového priemyslu určite patrí. Je výrazný, s dynamickými líniami a technologicky vyspelými prednými svetlometmi, ktoré dopĺňajú zadné LED svetlomety s 3D efektom. Tie čerpali inšpiráciu z viacerých štúdií značky.

Interiér Picassa sa nesie podľa Citroëna v duchu apartmánu typu loft s vycibrenými detailami, množstvom svetla na palube a s materiálmi, ktoré zvyšujú pocit kvality. Takže, ak to berieme doslova, Citroën C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou pre oporu nôh.

V novom Picasse nájdeme aj nové technológie na zvýšenie pohodlia. Napríklad plne dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12-palcovým širokouhlým displejom s vysokým rozlíšením. Je tu aj viacero ďalších inovatívnych riešení na spríjemnenie a zvýšenie bezpečnosti cestovania, ako napríklad Vision 360 (systém, ktorý pomocou štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla umožňuje vodičovi pohľad na auto z vtáčej perspektívy), parkovací asistent, či aktívny tempomat alebo aktívne bezpečnostné pásy.

Kompaktné rozmery C4 Picasso - dĺžka 4,43 m, šírka 1,83 m a výška 1,61 m poskytujú cestujúcim dostatočne veľký vnútorný i batožinový priestor s objemom 537 až 630 litrov (podľa polohy posuvného zadného sedadla). K duhu novému modelu ide medzigeneračné zníženie hmotnosti o 140 kg a výrazne lepšia aerodynamika, tiež úspornejšie motory s nižšou spotrebu paliva, vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky využívajúci pohon BlueHDi zodpovedajúci norme Euro 6.

Citroën C4 Picasso sa dodáva s dvoma benzínovými motormi (1,6 VTi 120/120 k, 1,6 THP 155/156 k) a dvoma naftovými (1,6 HDi 90/92 k, 1,6 eHDi 115/115 k) a v štyroch stupňoch výbavy: Attraction, Seduction, Intensive a Exclusive. Ceny začínajú na 16 990 eurách – toľko stojí C4 Picasso VTi 120 v najnižšej výbave Attraction. Najlacnejší C4 Picasso s naftovým motorom je HDi 90, rovnako vo výbave Attraction – jeho cena je 17 990 eur. Najviac za benzínový C4 Picasso zaplatí kupujúci za verziu s motorom THP 155 vo výbave Exclusive – 23 790 eur, za naftovú verziu eHDi 115, rovnako vo výbave Excusive – 24 790 eur. Ceny sú akciové, znížené o 1500 až 2500 eur, čo závisí od namontovaného motora, prevodovky a výbavy.

Citroën C4 Picasso – benzínové verzie

Motor1,6 VTi1,6 THP
Max. výkon (k/min)120/6000156/6000
Krút. moment (Nm/min)160/4250240/1400
Prevodovka5M6M
Prevádzková hmotnosť (kg)12521269
Max. rýchlosť (km/h)187209
0–100 km/h (s)12,39
Komb. spotreba (l/100 km)6,36,0

Citroën C4 Picasso – naftové verzie

Motor1,6 HDi1,6 HDi
Max. výkon (k/min)92/4000115/4000
Krút. moment (Nm/min)230/1750270/1750
Prevodovka6M6M
Prevádzková hmotnosť (kg)1279 * (1289) **1298 * (1295) **
Max. rýchlosť (km/h)173 * (175) **189 (189) **
0–100 km/h (s)12,9 * (13,7) **11,8 (12,3) **
Komb. spotreba (l/100 km)4,2 * (3,8) **4,0 (4,0) **

* - 6-stup. manuálna prevodovka
** - 6-stup. robotizovaná prevodovka

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso
Autor: J. Goldberger
Foto: jg
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.