Citroën C4 Cactus: Jedinečný dizajn, high-tech interiér

Nedeľa, 16 február 2014

Automobilky hľadajú nové cesty a dizajnéri potom naplno rozvíjajú svoju fantáziu. Veľmi kreatívne, najmä vo francúzskom Citroëne. Pred piatimi rokmi vyšiel Citroën s novým prémiovým radom DS, ktorý sa svojim dizajnom dosť odlišuje od bežných áut. Dosť futuristicky vyzeral aj koncept Cactus, ktorý teraz pretvorili do podoby takmer produkčného automobilu a ktorý Citroën predstavil 5. februára tohto roku v Paríži.

1 Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus prináša nové technické riešenia a bude mať nízke prevádzkové náklady

Piaty február nebol náhodne vybraný. V tento februárový deň pred 136 rokmi sa narodil André Citroën, zakladateľ značky, ale tiež presne pred piatimi rokmi predstavil Citroën svoj nový rad DS. Dôvodom, ktorý Francúzi uvádzajú ako vznik nového modelu Cactus sú, že svet sa mení a s ním aj predstavy spotrebiteľov. A tak automobilka postavila model Citroën C4 Cactus, ktorý je plnohodnotnou alternatívou ku kompaktným autám.

Cactus prináša čerstvý vietor v podobe jedinečného dizajnu, ktorý spája funkciu a estetické cítenie. Toto jedinečné spojenie má priniesť budúcim užívateľom viac výhod, ako by vraj od tohto modelu mohli očakávať. To najmä v oblasti dizajnu, komfortu a v oblasti nových technológií. A to všetko za dostupné ceny. Má priniesť budúcim užívateľom to, čo naozaj potrebujú. Citroën prispôsobil technologické inovácie a prednosti potrebám dizajnu, komfortu a jednoduchému používaniu, no zároveň udržal náklady pod kontrolou.

Veľkosťou nový Cactus zodpovedá hatchbacku C4, má rovnaký rázvor náprav 2608 mm ako C4, čo je na prospech veľkosti vnútorného priestoru a na pohodlie posádky. Rozmery sú porovnateľné s kompaktnými vozidlami: dĺžka je 4,16 m; šírka 1,73 m. Výška len 1,48 m prospieva aerodynamike. Ideálny je štýlový profil s 1/3 presklených plôch a 2/3 plných plôch. Minimalizované previsy vpredu i vzadu posúvajú kolesá viac do rohov karosérie. Kufor má 385 litrov

Cactus má ľahší podvozok i nižšiu hmotnosť karosérie. Nízkej hmotnosti pomohla jednoduchšia výbava, napríklad vyklápacie zadné okno a nedelené zadná lavica, ale aj použitie pokrokových materiálov ako oceľ s veľmi vysokou mierou pružnosti či hliník na kapote alebo predných a zadných nosníkoch. Cactus má hmotnosť len 965 k, čo je až o 200 kg menej ako má C4, emisie CO2 iba 89 g/km a spotrebu pri naftovej verzie len 3,12 l/100 km.

Sedem palcový dotykový displej na prístrojovom paneli so siedmimi dotykovými tlačidlami umožňuje prístup k všetkým funkciám. Napríklad k automatickej klimatizácii, autorádiu, navigácii, asistenčným systémom (obrazovka parkovacej kamery, parkovací asistent, tempomat a obmedzovač rýchlosti), telefónu s Bluetooth, doplnkovým službám a nastaveniu vozidla. Všetky ovládače sú takto združené na jednej obrazovke a tak sú stále dostupné.

Do výroby sa Citroën C4 Cactus má dostať v apríli tohto roku a na trh v letných mesiacoch, v júli alebo auguste.

1 Citroen C4 Cactus 2 Citroen C4 Cactus 3 Citroen C4 Cactus
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.