Sobota, 09 február 2013
Citroën po úspechoch svojich vanov Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C3 Picasso finišuje s nástupcom svojho väčšieho Picassa, ktorý ako koncept predstaví v Ženeve približne o tri týždne. Nástupca C4 Picasso sa svojím vzhľadom zásadne líši od doterajšej dizajnovej línie. Či sa bude páčiť a získa si obľubu, podobnú tej, ktorej sa tešili predchodcovia a či francúzsky výrobca vykročí s novým modelom správnym smerom, to ukáže čas.
Ten čas príde v druhej polovici tohto roku, kedy Citroën naplánoval začiatok predaja nového modelu. Budúcnosť taktiež ukáže, či nový model nadviaže na doterajšie úspechy vanov Citroënu, ktorých sa predalo približne tri milióny. Nový model nemá ešte schválené meno, predpokladáme však, že je málo pravdepodobné, že terajšie Technospace mu zostane. Malo by však byť známe už pri premiére na autosalóne v Ženeve.
O dizajne svojho konceptu sa Citroën vyjadruje ako o silnom a expresívnom, s dynamickými líniami a prepracovanými svetlometmi, doplnenými o zadné svetlá s 3D efektom, inšpirovanými ostatnými štúdiami značky.
Citroën toho o novom koncepte veľa neprezradil. Vieme, že bude na novej platforme EMP2, bude o niečo menší ako doterajší C4 Picasso. Bude mať dĺžku 443 cm (menej o 4 cm), na výšku bude merať 161 cm (- 4 cm), šírka 183 cm zostane nezmenená. Tým by sa mala znížiť aj hmotnosť nového Citroënu Technospace a smerom dolu by mala ísť aj spotreba. Citroën udáva rekordnú veľkosť batožinového priestoru 537 litrov. Ctiť nový Citroën má tiež jeho priestranný interiér.
O pohonných jednotkách sa Citroën nezmieňuje, zato sa spomína rekordná úroveň emisií CO2 98 g/km, ktorá sa má dosiahnuť vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), zrejme však len pri najúspornejšom variante.
V interiéri pribudnú viaceré nové technológie v oblasti užívania a komfortu, napríklad plne dotykové užívateľské rozhranie s dvanásťpalcovou (približne 30 cm, čo je približne veľkosť hárku papiera A4) obrazovkou vo vysokom rozlíšení.
Autor: J. GoldbergerFoto: Citroën