Citroën Picasso mení vzhľad

Sobota, 09 február 2013

Citroën po úspechoch svojich vanov Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C3 Picasso finišuje s nástupcom svojho väčšieho Picassa, ktorý ako koncept predstaví v Ženeve približne o tri týždne. Nástupca C4 Picasso sa svojím vzhľadom zásadne líši od doterajšej dizajnovej línie. Či sa bude páčiť a získa si obľubu, podobnú tej, ktorej sa tešili predchodcovia a či francúzsky výrobca vykročí s novým modelom správnym smerom, to ukáže čas.

Citroen Technospace
Citroën Technospace má nahradiť C4 Picasso. Získa si obľúbenosť svojho predchodcu?

Ten čas príde v druhej polovici tohto roku, kedy Citroën naplánoval začiatok predaja nového modelu. Budúcnosť taktiež ukáže, či nový model nadviaže na doterajšie úspechy vanov Citroënu, ktorých sa predalo približne tri milióny. Nový model nemá ešte schválené meno, predpokladáme však, že je málo pravdepodobné, že terajšie Technospace mu zostane. Malo by však byť známe už pri premiére na autosalóne v Ženeve.

O dizajne svojho konceptu sa Citroën vyjadruje ako o silnom a expresívnom, s dynamickými líniami a prepracovanými svetlometmi, doplnenými o zadné svetlá s 3D efektom, inšpirovanými ostatnými štúdiami značky.

Citroën toho o novom koncepte veľa neprezradil. Vieme, že bude na novej platforme EMP2, bude o niečo menší ako doterajší C4 Picasso. Bude mať dĺžku 443 cm (menej o 4 cm), na výšku bude merať 161 cm (- 4 cm), šírka 183 cm zostane nezmenená. Tým by sa mala znížiť aj hmotnosť nového Citroënu Technospace a smerom dolu by mala ísť aj spotreba. Citroën udáva rekordnú veľkosť batožinového priestoru 537 litrov. Ctiť nový Citroën má tiež jeho priestranný interiér.

Citroen Technospace
Úplne nový dizajn a dynamické línie, zmenené hlavné svetlomety, zadné s 3D efektom

O pohonných jednotkách sa Citroën nezmieňuje, zato sa spomína rekordná úroveň emisií CO2 98 g/km, ktorá sa má dosiahnuť vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), zrejme však len pri najúspornejšom variante.

V interiéri pribudnú viaceré nové technológie v oblasti užívania a komfortu, napríklad plne dotykové užívateľské rozhranie s dvanásťpalcovou (približne 30 cm, čo je približne veľkosť hárku papiera A4) obrazovkou vo vysokom rozlíšení.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.