Chevrolet Volt: spotreba v meste 1,2 l na 100 km

Štvrtok, 13 august 2009

Chevrolet Volt, elektromobil s predĺženým jazdným dosahom, by mal dosiahnuť spotrebu v mestskej premávke 1,2 l/100 km. Vyplýva to z vývojových testov merania spotreby paliva podľa metodológie vypracovanej U.S. Environmental Protection Agency (EPA).

Chevrolet Volt

Od elektromobilu Volt s plánovaným začiatkom výroby v USA od konca roka 2010 ako model pre rok 2011 sa očakáva schopnosť prejsť v čisto elektrickom režime pohonu až 64 kilometrov na jedno nabitie batérií a prostredníctvom svojho vstavaného motora/generátora poháňaného systémom flex fuel predĺžiť celkový dojazd na vyše 480 km.

Chevrolet Volt využíva dva prevádzkové módy: elektrický a predĺžený dojazd. V elektrickom móde jazdy Volt nepoužíva palivo a neprodukuje žiadne výfukové splodiny. V tomto primárnom móde ho poháňa len elektrická energia uložená v sústave líthium-ionových batérií. Keď batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, Volt sa automaticky prepne do módu predĺženého dojazdu. V tomto móde produkuje elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla spaľovací motor, ktorý tak funguje ako generátor. Energia z batérií vtedy podporuje motor/generátor v prípade jej zvýšenej potreby, napríklad pri plnom zrýchľovaní, alebo v prudkých stúpaniach.

Z elektrickej zásuvky dobíjané elektromobily jazdiace v čisto elektrickom móde pohonu sú podľa vyvíjanej metodológie EPA vhodnejšie do mesta než mimo neho. Táto metodológia meria množstvo kilowatthodín (kWh) spotrebovaných vozidlom pri prejdení vzdialenosti 161 km (100 míľ), čím definuje elektrickú účinnosť vozidla. GM od aplikovania tejto metodológie očakáva, že Volt bude mať spotrebu len 25 kWh na 161 km (15,5 kWh na 100 km) v mestskej prevádzke. Pri priemernej cene elektriny v USA by typický vodič Chevroleta Volt platil približne 1,95 eura za elektrinu potrebnú na prejdenie 161 km, resp. 0,01 eura (jeden cent) na kilometer.

Podľa vedúceho manažéra pre Volt spotreba v meste 1,2 l/100 km je vynikajúcou indikáciou možností elektrického pohonu automobilu Volt a jeho schopností nahradiť palivo. Podobne aj spotreba 1,6 l/100 km v kombinácii mesto/mimo mesta. Testy s produkčnými vozidlami sa uskutočnia na budúci rok, keď sa priblíži uvedenie vozidla na trh.

Autor: J. Goldberger
Foto: GM
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.