Utorok, 17 január 2012
Chevrolet predstavil na prebiehajúcom autosalóne v Detroite dve štúdie kupé. Podľa Chevroletu sú obe zamerané na inšpiráciu novej generácie zákazníkov, ktorí majú možnosť sprostredkovať svoje myšlienky a stať sa spolutvorcami vozidla.
Bližšie vysvetlenie hľadajme vo vyjadrení prezidenta General Motors North America Marka Reussa: "Naše nové štúdie interpretujú víziu pre budúcu generáciu. Skúmame názory našich zákazníkov, počúvame ich odporúčania a zaoberáme sa nimi novými spôsobmi."
Prvou štúdiou je štvorsedadlové kupé s jednoduchým, vzpriameným profilom Code 130R. Má celkom nový odtieň metalickej červenej farby s anodizovanými zlatými kolesami. Code 130R využíva prvky "výkonového" stylingu inšpirovaného minulosťou a využíva pohon zadných kolies. Agresívnou prednou časťou, pre Chevrolet typickými oblúkmi blatníkov, hladkými bokmi a chevroletovým emblémom so šachovnicovitými zástavami sa odvoláva na dedičstvo výkonných Chevroletov.
Konštruktéri Code 130R sa rozhodli pre turbomotor vyladený pre spoluprácu s technológiou eAssist. Vypínaním motora pri zastavení, získavaním energie pri brzdení a podporou krútiaceho momentu pri akcelerácii, pozdvihuje táto štúdia automobilovú elektrifikáciu na novú úroveň a zosúlaďuje výkonnosť turbomotora s hospodárnou spotrebou.
Druhá štúdia Tru 140S je "exotické" štvorsedadlové športové kupé s pohonom predných kolies. Trojdverový hatchback bol navrhnutý ako atraktívny, ale ešte dostupný športový automobil. Predstavuje sa v celkom novom matnom odtieni s chrómovanými športovými kolesami Chevrolet a emblémom so šachovnicovými vlajkami. Tru 140 je navrhnutý tak, aby vyzeral sebaisto, exoticky, draho a dynamicky. Je postavený na rovnakej platforme ako model Cruze a prelomový elektrický Chevrolet Volt s predĺženým dojazdom.
Konštruktéri Tru 140S chcú predviesť technológie typické pre drahšie autá, vrátane priameho vstrekovania paliva, stop/štart technológie, vyváženého vnútorného spaľovania a elektrifikácie, ktoré vytvárajú vysokú hodnotu a zlepšenú spotrebu paliva.
Obe štúdie rešpektujú hodnoty, ktoré deklarujú mladší zákazníci, napríklad funkčnosť na úrovni sedanov vo forme výkonného kupé pre štyri osoby, interiérovú konektivitu a pohodlie vrátane inovatívnych úložných priestorov, WiFi, integrácie smartphonu so systémom Chevrolet MyLink a head-up displejom, spotrebu približne 5,9 l/100 km s motorom 1,4 Turbo Ecotec s výkonom približne 150 koní a cenu pod 20 000 amerických dolárov.
Z detroitského autosalónu poputuje dvojica štúdií Chevroletu na najvýznamnejšie autosalóny, kľúčové lifestylové podujatia, individuálne diskusie a ďalšie miesta, napríklad na univerzitné kampusy. Chevrolet zapojí do akcie aj zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí.
Autor: jGold