Streda, 09 február 2011
Koncom januára uviedol Chevrolet na slovenský trh svoje nové 7miestne kompaktné MPV. Orlando je súčasťou stratégie a agresívnych plánov rastu značky Chevrolet v Európe. Nový model v portfóliu americkej značky využíva existujúcu globálnu platformu GM a vytvára si tak predpoklady pre nízku cenu a dobrú predajnosť. Nový produkt Chevroletu je orientovaný na úžitkovejšie automobily, o ktoré je vo svete stále väčší záujem zákazníkov.
Orlando je vstupným modelom Chevroletu do segmentu kompaktných MPV, o ktoré je na celom svete stále väčší záujem. Len v uplynulom roku tvoril tento segment približne 5 percent z celkového trhu v Európe, čo je okolo 850 tisíc automobilov. Preto Chevrolet po pozitívnych reakciách na koncept Orlanda na autosalóne v Paríži v roku 2008 (o dva roky neskôr, znovu v Paríži, predstavil už sériový model) pristúpil k jeho sériovej výrobe. Vstúpil tak do segmentu kompaktných MPV v pravý čas.
Orlando sa v portfóliu Chevroletu zaraďuje medzi Captivu a Cruze: je menší ako sedemmiestna Captiva a väčší ako Cruze. Od Orlanda si sľubuje, že záujem oň bude najmä z radov mladých rodín s deťmi, ktoré hľadajú štýl crossoverov, alebo by chceli SUV a tie sú pre ne pridrahé. Zároveň hľadajú dobre vyzerajúci automobil, ktorý sa však odlišuje od davu. A zároveň potrebujú automobil s priestranným a variabilným interiérom, ktorý je schopný odviezť väčší počet osôb, je navyše vysoko funkčný a má aj slušný imidž. To všetko, a navyše aj moderný vzhľad, flexibitu a bezpečnosť, ponúka Chevrolet Orlando.
Potenciálnymi zákazníkmi Orlanda budú najmä tí, čo sa doteraz orientovali na minivany iných značiek, napríklad na Renaulty Scénic, Citroëny C4 Picasso, VW Touran, Fordy C-Max a iné.
Svojou dĺžkou 4652 mm, šírkou 1836 mm a výškou 1633 mm pri rázvore náprav 2760 mm ponúka Orlando sedemmiestnu konfiguráciu sedadiel už v základe a flexibilné usporiadanie troch radov sedadiel. Z nich druhý rad delený v pomere 60:40 a tretí v pomere 50:50 možno podľa potreby sklápať do rovnej podlahy. Pritom tretí rad sedadiel nie je len pre deti. Podľa rozostavenia sedadiel má batožinový priestor veľkosť 89 litrov pri 7miestnom obsadení, 458 litrov pri päťmiestnom (739 litrov po strop) alebo 1499 litrov pri obsadení dvoma pasažiermi. Plusom je aj veľmi dobrý prístup vďaka nízkej nakladacej hrane. Pre posádku poskytne Orlando množstvo odkladacích priestorov. Unikátnym je "tajný" odkladací priestor za rádiom a vnútorným spätným zrkadlom.
Dizajn Orlanda vychádza z konceptu predstaveného v Paríži, ale za dva roky od jeho predstavenia po uvedenie sériového modelu sa predsa len zmenil. Nezmenil sa však základný štýl a tak napríklad charakteristickú masku chladiča obopínajú vysoké horizontálne členené svetlomety so zaoblenými obrysmi. Zaujímavou črtou dizajnu je klesajúca línia strechy. Napriek tomu je druhý a tretí rad sedadiel posadený vyššie, vďaka čomu majú pasažieri na týchto sedadlách veľmi dobrý výhľad dopredu i do strán. Orlandu pristanú aj väčšie 17- a 18palcové kolesá dodávané k vyšším výbavám, ale aj základné 16palcové.
Na pohon Orlanda sú pripravené tri štvorvalcové motory. Základným je benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra s výkonom 140 koní a najvyšším krútiacim momentom 176 Nm pri 3800 ot/min. K nemu sa bude montovať 5stupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Orlando s týmto motorom vyvinie maximálnu rýchlosť 185 km/h a má vystačiť so spotrebou 7,3 l/100 km.
Naftovou alternatívou sú dve pohonné jednotky, obe so zdvihovým objemom 2,0 litra. Slabší má 130 koní a 315 Nm, výkonnejší 163 koní a 360 Nm. S nimi dokáže vyvinúť Orlando rýchlosť 180, resp. 195 km/h, pre oba motory udáva výrobca kombinovanú spotrebu 6,0 l/100 km. Oba spolupracujú so 6stupňovými prevodovkami s ručným radením, výkonnejší sa dodáva aj s 5stupňovým automatom. Orlando má vpredu nápravu typu McPherson, vzadu vlečené ramená.
Kupujúci si budú môcť vyberať okrem spomínaných troch motorov aj štyri stupne výbavy. Už v základnej LS má ABS s EBD, systém elektronickej kontroly stability ESC, 6 airbagov, denné svietenie, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané a vyhrievané zrkadlá, elektricky ovládané predné okná, rádio s CD a MP tri prehrávačom, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca a iné.
Druhý stupeň LT pridáva navyše napríklad klimatizáciu, elektrické ovládanie zadných okien, kožou potiahnutý volant (s ovládaním autorádia) a hlavicu radiacej páky. Výbava LT Plus má už 16palcové hliníkové kolesá, automatickú klimatizáciu, port na pripojenie USB, MP3 alebo iPod. Najvyššia LTZ má aj tempomat, 17" kolesá z ľahkých zliatin, dažďový senzor, elektrické sklápanie vonkajších zrkadiel a ďalšie. Doobjednať si možno napríklad navigačný systém, 18palcové hliníkové kolesá, polokožený interiér s vyhrievaním predných sedadiel a elektrické strešné okno.
Sedemmiestny Chevrolet Orlando odštartoval na slovenskom trhu s cenou rovných 15 000 eur.
Cenník Chevrolet Orlando
Motor | LS | LT | LT Plus | LTZ |
1,8 16V 104 kW/141 k | 15 000 € | 16 200 € | 16 800 € | 17 400 € |
2,0 VCDi 96 kW/131 k | 17 300 € | 18 500 € | 19 100 € | |
2,0 VCDi 120 kW/163 k | 19 300 € | 19 900 € |
Foto: Chevrolet