Chevrolet: nový Spark a Cruze

Utorok, 03 marec 2009

Súčasná doba a situácia vo svete orientuje záujme kupujúcich na menšie a lacnejšie automobily s nižšou spotrebou. Príspevkom do tohto segmentu je aj nový Spark, ktorý bude mať svetovú premiéru už v nasledujúcich dňoch na autosalóne v Ženeve.

Chevrolet

Chevrolet Spark sa na autosalóne v Ženeve predstaví vo verzii pripravenej do výroby a občerství v Európe rastúci segment mini automobilov. Ide už o druhú generáciu tohto modelu, táto má oproti prechádzajúcej jeden pár dverí navyše. Oblé tvary prvej generácie sú minulosťou, nový model je charakteristický hranatým stylingom a ostrými linkami. Logo značky je teraz umiestnené na hornej mriežke chladiča. Nový Spark je dlhší o 145 mm (teraz meria 3640 mm), väčší je aj rázvor náprav o 40 mm (2375 mm) a bude jazdiť na 15palcových kolesách.

Na európske trhy sa Spark podľa tlačovej správy Chevroletu dostane začiatkom budúceho roka. Pod kapotou budú dva štvorvalcové motory so zdvihovým objemom 1,0 a 1,2 litra a majú mať vynikajúcu spotrebu paliva a nízke hodnoty emisií. Päťdverový Spark, ktorý vychádza zo štúdie Beat, spája pútavý dizajn so solídnou priestrannosťou.

V expozícii Chevrolet na ženevskom autosalóne bude popri modeli Spark pútať pozornosť aj úplne nový kompaktný sedan Cruze, ktorý je prvým nositeľom nového designérskeho jazyka značky. Je prvým automobilom v tomto segmente v štýle štvordverového kupé a nositeľom vizuálnych prvkov vyjadrujúcich tradičný dizajn značky Chevrolet. Vyvinutý bol tak, aby uspokojil chute Európanov svojim dizajnom i jazdnými vlastnosťami.

Chevrolet

ModelCruze sa začne predávať už v marci a bude predzvesťou príchodu radu nových produktov, vrátane Sparka, ktoré využívajú tieto dizajnérske prvky i štandardy kvality. Cruze bude k dispozícii s benzínovými motormi 1,6 a 1,8 litra s variabilným časovaním ventilov a tiež s turbodieselom 2,0 litra s výkonom 150 koní a kombinovanou spotrebou 5,6 l/100 km.

Hostesky v stánku Chevrolet budú na ženevskom autosalóne oblečené v modeloch pochádzajúcich zo súťaže Young? Creative? Chevrolet! 2008, druhého ročníka paneurópskej súťaže značky Chevrolet, určenej pre študentov škôl užitého umenia. O realizáciu návrhov sa postarali študenti z módnych škôl, ktoré sa tejto súťaže zúčastnili.

Chevrolet Chevrolet Chevrolet Chevrolet
Autor: J. Goldberger
Foto: Chevrolet
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.