Utorok, 03 marec 2009
Súčasná doba a situácia vo svete orientuje záujme kupujúcich na menšie a lacnejšie automobily s nižšou spotrebou. Príspevkom do tohto segmentu je aj nový Spark, ktorý bude mať svetovú premiéru už v nasledujúcich dňoch na autosalóne v Ženeve.
Chevrolet Spark sa na autosalóne v Ženeve predstaví vo verzii pripravenej do výroby a občerství v Európe rastúci segment mini automobilov. Ide už o druhú generáciu tohto modelu, táto má oproti prechádzajúcej jeden pár dverí navyše. Oblé tvary prvej generácie sú minulosťou, nový model je charakteristický hranatým stylingom a ostrými linkami. Logo značky je teraz umiestnené na hornej mriežke chladiča. Nový Spark je dlhší o 145 mm (teraz meria 3640 mm), väčší je aj rázvor náprav o 40 mm (2375 mm) a bude jazdiť na 15palcových kolesách.
Na európske trhy sa Spark podľa tlačovej správy Chevroletu dostane začiatkom budúceho roka. Pod kapotou budú dva štvorvalcové motory so zdvihovým objemom 1,0 a 1,2 litra a majú mať vynikajúcu spotrebu paliva a nízke hodnoty emisií. Päťdverový Spark, ktorý vychádza zo štúdie Beat, spája pútavý dizajn so solídnou priestrannosťou.
V expozícii Chevrolet na ženevskom autosalóne bude popri modeli Spark pútať pozornosť aj úplne nový kompaktný sedan Cruze, ktorý je prvým nositeľom nového designérskeho jazyka značky. Je prvým automobilom v tomto segmente v štýle štvordverového kupé a nositeľom vizuálnych prvkov vyjadrujúcich tradičný dizajn značky Chevrolet. Vyvinutý bol tak, aby uspokojil chute Európanov svojim dizajnom i jazdnými vlastnosťami.
ModelCruze sa začne predávať už v marci a bude predzvesťou príchodu radu nových produktov, vrátane Sparka, ktoré využívajú tieto dizajnérske prvky i štandardy kvality. Cruze bude k dispozícii s benzínovými motormi 1,6 a 1,8 litra s variabilným časovaním ventilov a tiež s turbodieselom 2,0 litra s výkonom 150 koní a kombinovanou spotrebou 5,6 l/100 km.
Hostesky v stánku Chevrolet budú na ženevskom autosalóne oblečené v modeloch pochádzajúcich zo súťaže Young? Creative? Chevrolet! 2008, druhého ročníka paneurópskej súťaže značky Chevrolet, určenej pre študentov škôl užitého umenia. O realizáciu návrhov sa postarali študenti z módnych škôl, ktoré sa tejto súťaže zúčastnili.
Autor: J. GoldbergerFoto: Chevrolet