Štvrtok, 26 jún 2008
Značka Chevrolet prichádza k nám s dvoma novými modelmi: HHR a päťdverovým Aveo. Prvý je retrodizajnom i spomienkou na štyridsiate roky minulého storočia, Aveo zasa najnovším a zároveň prvým európskym modelom.
Oba modely sú už v predaji u slovenských dílerov a Chevrolet tak pokračuje v útoku na slovenského zákazníka. Značke sa u nás darí a o modely americkej značky v kórejskom obale po bývalom Daewoo je značne veľký záujem. Podmieňuje to sčasti aj cenová politika Chevroletu, ale zároveň aj dôvera zákazníka k produktu. Ale aj niečo ďalšie, a tým je v niektorých prípadoch odlišnosť amerického dizajnu od konvenčného európskeho. Z najnovšej ponuky dvoch nových modelov Aveo a HHR sa to vzťahuje na ten druhý – HHR.
Chevrolet HHR
Chevrolet HHR je čisto americký automobil, ktorý prišiel na európsky trh. Vyrába sa na americkom kontinente, v Mexiku. Je to auto, ktoré sa odvoláva na model Chevrolet Sub Urban (predmestský) vyrábaný v štyridsiatych rokoch minulého storočia. Podobá sa naň, len je veľkosťou menší (pôvodný je približne dvakrát väčší), prispôsobený súčasným rozmerom automobilov. Pod kapotou má radový štvorvalcový vpredu naprieč uložený motor s objemom 2,4 litra. Jeho výkon 170 koní (125 kW) sa prostredníctvom štvorstupňového automatu alebo päťstupňovej manuálnej prevodovky prenáša na kolesá prednej nápravy.
HHR je automobil, od ktorého sa neočakáva predaj vo veľkom. Bude skôr imidžovým tovarom, ktorý spestrí ponuku a vynikne v showroomoch. Je pre tých, ktorí túžia jazdiť v inom než ostatní. Auto je aj veľmi praktické, napríklad tým, že jeho "kufor" s dvojitým dnom (nastaviteľné v dvoch výškach) má v základe až 610 litrový objem, navyše sklopné zadné sedadlá. Proti iným autám HHR inak vyzerá a je praktickejšie ako vyzerá. Má tiež priestranný a dobre vyzerajúci interiér s koženými sedadlami, koženým volantom a hlavicou radiacej páky, automatickú klimatizáciu, audiosústavu, palubný počítač, tempomat, elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, a mnoho iného.
Cena vo výbave LT je 798 700 korún a okrem spomínaného má ešte protiblokovací systém ABS, predné, bočné a okenné airbagy, elektronický stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS a ochranný systém proti ukradnutiu. Vzhľad skrášľujú 17 palcové disky z ľahkých zliatin, chrómované kľučky vonkajších dverí a tónované sklá zadných dverí a dverí batožinového priestoru. Za príplatok zákazník môže mať navyše automatickú prevodovku (65 000 Sk), elektricky ovládané strešné okno (23 000 Sk) a metalický lak (13 500 Sk).
Chevrolet Aveo
Aveo je, ako píše Chevrolet vo svojich tlačových materiáloch, prvým moderným Chevroletom "made in Europe". Je to troj- alebo päťdverový hatchback (u nás sa dlhší čas predáva staršie Aveo sedan), vyrába sa v Poľsku a v roku 2008 ich zíde z montážneho pásu vo Varšave približne 60 000. O rok neskôr sa očakáva nárast na celkových 100 000 vozidiel. Dnes je u nás na trhu päťdverový variant, trojdverový príde približne do jedného mesiaca.
Modely Aveo majú pod kapotou jeden z dvoch benzínových motorov s dvoma vačkovým hriadeľmi v hlave valcov: 1,2 16V/84 k alebo 1,4 16V/100 k. Obe verzie sa dodávajú s 5stupňovými mechanickými prevodovkami s ručným radením, výkonnejší model môže mať aj automatickú štvorstupňovú prevodovku. Motory by mali byť v spotrebe pomerne úsporné. Cena päťdverového modelu vo výbave Base s motorom 1,2 16V/84 k je 289 900 korún (trojdverový bude stáť 279 900 korún) a s motorom 1,4 16V/100 k v rovnakej výbave 319 900 korún.
Autor: J. GoldbergerFoto: J. Goldberger a Chevrolet