Štvrtok, 04 február 2010
Malý ostrý Američan preoblečený do garderóby budúceho Chevroleta Aveo si k modelovému označeniu pridal písmenká RS, pod kapotu si k motoru 1,4 litra primontoval malé turbo a s výkonom takmer 140 koní sa chce zapáčiť mladej generácii vyznávačov rýchlej jazdy. Práve v takejto podobe sa predstavil začiatkom roka na autosalóne v Detroite päťdverový hatchback Chevrolet Aveo, zatiaľ len v pozícii konceptu.
Nové Aveo RS sa už v roku 2011 má stať produkčným modelom Chevroletu. Vyrábať sa bude v severnej Amerike v závode Orion Assembly v štáte Michigen. Ostré Aveo ide s dobou a je dlhšie, širšie a priestornejšie než v súčasnosti vyrábané a vďaka novým dizajnérskym prvkom na karosérii pôsobí značne dynamicky. Dizajnérske prvky exteriéru sa prenášajú aj do interiéru.
Keď príde nové Aveo v roku 2011 na európsky trh, bude kompletne zosúladené s novými modelmi Chevroletu. Koncept Aveo RS nadväzuje na štýl modelu Spark novej generácie a nesie dizajnérske črty Chevroletov, napríklad dvojitú masku chladiča, okrúhle zadné svetlá a výrazné oblúky blatníkov. K športovému vzhľadu konceptu prispieva aj fakt, že stojí na 19palcových kolesách s päťlúčovými diskami kolies s logom Chevrolet a modrými brzdovými strmeňmi.
Hmlová svetlá sú integrované do zväčšeného vstupu vzduchu k brzdám, ktorý sa tiahne až k lemom predných blatníkov a vytvára tak agresívnu tvár vozidla. Hladký bočný profil charakterizuje nerušená bočná línia vozidla, vysoká línia "pásu" a nízka línia strechy. Na prvý pohľad vozidlo vyzerá ako trojdverový hatchback, pretože kľučky zadných dverí sú diskrétne umiestnené v oblasti C- stĺpika.
Na športový exteriér nadväzuje svojim vyhotovením štýlový a priestranný interiér s vysokou úrovňou výbavy a množstvom odkladacích priestorov. Zadné sedadlá umožňujú po sklopení prevoz väčších a dlhších predmetov.
Pod kapotou 5dverového 5miestneho konceptu Aveo RS je zabudovaný priečne uložený preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4 litra, s výkonom 140 koní a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm pri 1800 otáčkach. Ten sa na kolesá prednej nápravy prenáša prostredníctvom 6stupňovej mechanickej prevodovky s ručným radením. Akceleráciu z 0 na sto kilometrov, najvyššiu rýchlosť a priemernú spotrebu výrobca neuvádza.
Autor: J. GoldbergerFoto: Chevrolet