Piatok, 14 január 2011
Po päťdverovom hatchbacku Aveo, ktorý mal premiéru na jeseň minulého roku, predstavil teraz Chevrolet v Detroite aj štvordverový sedan. Na európske trhy sa nový sedan, rovnako aj hatchback, dostane uprostred leta tohto roku.
Sedan a päťdverový hatchback sa vzhľadovo výrazne odlišujú, technicky sú však zhodné. Päťdverová verzia má dvojpriestorový tvar s agresívnymi, strmými líniami, sedan má konzervatívnejší a dospelejší vzhľad.
Agresívne prvky sedanu, medzi ktoré patria výrazné blatníky a motocyklami inšpirované okrúhle svetlomety, sa snúbia s globálnymi prvkami dizajnu – dvojitou čelnou mriežkou a okrúhlymi zadnými svetlami – čím vznikol tvar okamžite identifikovateľný ako Chevrolet. Výrazný tvar kapoty tvorí charakteristická línia nad prednými svetlometmi, ktorá plynule prechádza do vysokej bočnej línie a nízkej línie strechy. Zrkadlá majú rovnaký vzhľad ako celé auto a zdanlivo sa strácajú v jeho profile.
Kabína modelu Sonic dopĺňa motocyklami inšpirovaný exteriér s detailne prepracovaným zoskupením prístrojov, kde dominuje veľký kruhový analógový otáčkomer a veľký digitálny displej rýchlomera.
Štruktúra karosérie Avea je navrhnutá ako jedna z najtuhších v triede. Jej tuhosť umožnila ešte presnejšie doladiť jazdné vlastnosti a ovládateľnosť. Jedinečné riešenie prednej skupiny podvozka zabezpečuje jeho optimálnu tuhosť. Zadná náprava okrem toho znižuje aj prenos hluku a vibrácií do kabíny.
Sedan Aveo má nápadito tvarovo i farebne riešený interiér. Povrch palubnej dosky je v dvoch farebných variantoch (tmavo titanovom a tehlovom) a prechádza plynule do hornej časti dverí. Predné sedadlá sú už v štandarde výrazne tvarované a k dispozícii je aj ich vyhrievanie. Zadné sedadlá vytvoria po sklopení rovnú plochu pre väčšie náklady.
Výrazným prvkom interiéru je volič automatickej prevodovky v tvare "hlava kobry"; hlavica radiacej páky manuálnej prevodovky má chrómový povrch. Kruhové výstupy klimatizácie vystupujú z telesa palubnej dosky. V interiéri je veľa odkladacích priestorov, napríklad v stredovom tuneli a vo dverách.
Nový sedan využíva zavesenie predných kolies so vzperami McPherson a stabilizátorom; vzadu má Aveo vlečenú zadnú nápravu s torzným členom a plynovými tlmičmi. Rozchod vpredu a vzadu je identický (1509 mm) a dostatočne široký pre dobrú stabilitu a vynikajúcu vyváženosť. Štandardom je elektrický posilňovač riadenia.
Autor: J. GoldbergerFoto: Chevrolet